Pejić: Do maja 2019. završetak radova na mostu Svilaj

Vijesti 12. dec 201717:32 > 18:25
N1

Svi radovi na dionici autoceste Svilaj – Odžak, dugoj 10,7 km, su završeni, a ta dionica je strateški važna ne samo za poboljšanje cestovne infrastrukture nego i za regionalnu saradnju i bolju komunikaciju s EU.

Otvorena je jučer i novi je dio koridora 5c. O Autoputu i izgradnji, gradnji Pelješkog mosta koja je zasutavljena, kontroli neba nad BiH i finansijskim gubicima zbog izostanka iste razgovarali smo sa sekretarom Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH, Igorom Pejićem..

Još jedna dionica završena i svečano otvorena na dionici Svilaj-Odžak.

Autoceste FBiH su uspjele uz poteškoće u finansiranju okončati projekt od iznimnog značaja za BiH, a na važnosti će dobiti izgradnjom mosta Svilaj na rijeci Savi. Sada je priroitet gradnja mosta. Uz sve poteškoće koje smo imali, na dan 1.12. 26 posto dinamičkog i finansijskog plana je realizovano i sada imamo 1/4 mosta izgrađenog. Ekipa Ministarstva zajedno sa izvođačem i investitorom, a to je Hrvatska, 14. decembra će biti u Italiji i tada će prve kontrukcije polaze prema gradilištu Svilaj“, rekao je Pejić.

Kada da očekujemo završetak radova na mostu Svilaj i graničnom prelazu?

Krajnji rok je 28. maj 2019. Poduzet ćemo sve da to bude i ranije. Most preko Save je ključni infrastrukturni projekt kada se tiče cestovne infrastrukture, posebno za Koridor 5C za spoj preko Save sa Republikom Hrvatskom. Zbog raznih okolnosti ranije to nije bilo gotovo, ali smo smogli snage da smo dobar dio radova priveli kraju.  Nadamo se da se neće ponoviti poplave kao 2014. godine“, rekao je Pejić.

Šta je sa novcem i finansiranjem infrastrukturnih projekata?

Na posljednjem Samitu u Trstu cijela javnost je mogla zapaziti koliku pažnju BiH ima od strane institucija EU. Od ukupno 6 projekata za regiju, 4 su odobrena Bosni i Hercegovini. To ukazuje na činjenicu koliko imamo pozitivnu pažnju od strane EU i Evropske komisije, a posebno komesarke Violete Bulc“, rekao je Pejić.

Ukoliko se usvoji set zakona o akcizama, da li će se krediti vraćati od novca od akciza?

Koliko je poznato, makar iz onoga što imamo svi mogućnost vidjeti, predmet prijepora bila je namjena tih sredstava. Osim akciza ovo Ministarstvo iznalazi nove načine finansiranja, tu su i koncesije. U vremenu pred nama, kada je riječ o novim modelima finansiranja, potražit ćemo podršku Vijeća ministara BiH i oba doma Parlamentarne skupštine BiH.”

Gost Dana uživo je kazao da nijedna zemlja ne finansira sve iz svojih sredstava već iz kreditnih ili drugih sredstava.

Dio sredstava u Trstu jestu kreditna, ali 500 miliona su grant odnosno bespovratna sredstva“, istakao je Pejić.

Ko kontroliše utrošak sredstava?

Nadležnost za takve projekte nije samo na Ministarstvu prometa i komunikacija BiH, nego i na entitetima i njihovim resornim ministarstvima odnosno Cestama i Autocestama. Transparentnost u utrošku morala bi se podrazumijevati“, smatra Pejić.

Tvrtka Lipov Gaj iz Zagreba, registrirana za Savjetovanje u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem, podnijela je žalbu na dokumentaciju za nadzor nad izgradnjom mosta Kopno – Pelješac s pristupnim cestama. Na taj način je, do odluke Državne komisije za kontrolu javne nabave o žalbi, zaustavljen proces izbora tvrtke za nadzor radova, a bez koje ne mogu početi radovi na ovom kapitalnom projektu. Procijenjena vrijednost radova je 53,5 milijuna kuna.

Izgradnja pelješkog mosta je zaustavljena. U čemu je problem – tender ili blokada EU?

Nisam čuo da su zaustavljeni zbog nekih blokada. Žalila se firma neobičnog naziva Lipov Gaj. Prema dostupnim informacijama, firma se ne bavi tim poslovima i navodno ima 0 kuna na računu. Zbog te činjenice tender, odnosno početak gradnje, je zaustavljen, a to podrazumijeva do okončanja postupka žalbe. To neće biti vječno. Može se desiti da se početak gradnje prebaci za narednu sezonu“, kazao je Pejić i podsjetio da je šest različitih pisama otišlo iz institucija BiH u vezi sa izgradnjom Pelješkog mosta.