Jahić: BiH ni danas nije svjesna da je pomorska zemlja

Vijesti 20. dec 201708:47 > 09:04
N1

Niko ne može zaustaviti gradnju Pelješkog mosta. Ako ne dobijemo podršku Evrope, izgradnju mosta finansirat ćemo sami - poruke su iz Hrvatske. Koji je odgovor BiH?

Hoće li BiH uspjeti dobiti traženo i na koji način, razgovarali smo sa profesorom Munirom Jahićem sa Građevinskog fakulteta u Sarajevu.

Već je prilično dugo ova tema prisutna u BiH i Hrvatskoj, a u posljednje vrijeme i u nekim evropskim institucijama. Nadležni organi BiH su obavijestili mjerodavne o ovom problemu. Pelješki most da bi se počeo graditi mora imati punu saglasnost BiH, a ona ne postoji. Na toj osnovi imalo bi smisla, zbog dobrosusjedskih odnosa, sjesti još jedanput. Primarna je stvar, kada je u pitanju Hrvatska nemamo rješenu granicu, sa Srbijom isto tako. Za plašit se da mogu nastati određeni promašaji, pa imamo ovo što se zove izgradnja Pelješkog mosta“, rekao je prof. Jahić i dodao kako smatra da BiH nije uradila dovoljno po pitanju Pelješkog mosta te da oficijelna politika kasni.

Bitno pitanje Malog i Velikog Školja. Bavi li se iko u BiH time, radi se o 25 kilometara izlaza na more.

Po prostornom planu iz 1982. godine trebalo je da Koridor 5C ide prema Pločama, a ne prema Bijači, bila je planirana luka u Neumu, nisu bila sporna ova dva otoka kome pripadaju, a imamo dokumente kojima oni pripadaju BiH. U nekom trenutku, zašto i kako, potpuno kriva je orijentacija bila da se počne govoriti o mostu jer defakto mosta nema. Po međunarodnim konvencijama i o pravu mora svaka pomorska država mora imati slobodan, a ne nekakav kontrolisan ili prihvatljiv put do otvorenog mora odnosno međunarodnih voda“, izjavio je prof. Jahić.

Gostujući u jutarnjem programu N1, prof. Jahić je naglasio da “BiH ni danas nije svjesna činjenica da je pomorska zemlja.”

Na pitanje ko je kriv za takvo stanje, prof. Jahić je odgovorio:

Kriva je oficijelna politika. Treba znati da je zaobiđena planerska komponenta transportnih koridora. Planiranje ne može raditi svako, a nakon planiranja ide projektovanje, pa izvođenje, zatim ekonomija, pravo, a tek onda politika. Kod nas je sve obrnuto.
Politika je primarna, a struke ima vrlo malo ili nimalo. To je isto sada za autoput između BiH i Srbije. Smatram da nikada nije kasno i da treba razgovarati sa Hrvatskom i snagom argumenata pokazati da ima i boljih rješenja od Pelješkog mosta.

Kako vidite rješenje izgradnje autoputa Sarajevo-Beograd?

Geopolitički i geostrateški jedino ispravno je da ide od Sarajeva prema Goraždu i dalje na Koridor, kako je Vučič rekao da se veže na koridor Užice-Beograd. To bi trebalo biti bez ikakvih dilema. Ako ne bude tako, to bi bio slom struke“, smatra prof. Jahić.