Sistem rada autoškola – "bućkuriš u edukaciji vozača"

Vijesti 30. dec 201717:32 > 17:39
N1

Saobraćajne gužve i kolaps, svakodnevnica je, koja muči vozače glavnog grada BiH. Posebno je to izraženo u danima, s nepovoljnim vremenskim uvjetima, koji dodatno otežavaju odvijanje saobraćaja. Iskustvo, snalažljivost i dobra obuka vozača, veoma su važni za sigurnu vožnju.

Gradska vožnja koju trenutno prolaze budući vozači u okviru obuke nije dovoljna. Snalaženje u saobraćajnim gužvama, poseban je problem, smatra profesor Fakulteta za saobraćaj Osman Lindov.

“Gradska vožnja je vožnja koja zahtijeva posebne specifičnosti snalaženja, okretnosti i ponašanja i to samo može doprinijeti sigurnoj odnosno nesigurnoj vožnji ako nije prošao taj dio obuke, a dosta njih ne prođe taj dio pod navodnim znacima gradske vožnje kad su špice u pitanju”, naveo je.

Sistem edukacije potrebno je unaprijediti ističe , jer se, kaže od 2008. do danas nije mnogo uradilo na tom polju. Broj od 35 časova koji su prema zakonu obavezujući za vožnju je nedovoljan da budući vozač bude kvalitetno obučen, mišljenje je instruktora.

“Ono što je nedostatak je vožnja na autoputu, ona nije predviđena pravilnikom da kandidat mora da ima učešće na autoputu, čak se na ispitu ne provjerava njegovo znanje u domenu te vožnje”, kazao nam je Velid Alibašić, instruktor vožnje.

“Imate pravilnik koji su prihvatili entiteti, dogradili u federaciji kantoni, i imamo sada pod navodnicima bućkuriš u edukaciji vozača”, dodao je profesor Lindov.

Nedostaje i obuka za vožnju u posebnim uvjetima, saglasni su. Riječ je o praktičnoj nastavi na posebnim poligonima, na kojima bi bila simulirana vožnja po snijegu, ledu i kiši. Poželjno bi bilo, kažu imati centar, po uzoru na regiju, u kojem bi se vršio taj dio obuke.

“Oni su u situaciju u mogućnosti da vide kako je kada kočimo, a vozilo ne reaguje na kočenje na način da se zaustavi nego proklizuje da u određenim situacijama prilikom skretanja auto proklizuje i kako i na koji način vozač odreaguje u takvoj stuaciji”, pojasnio je Alibašić.

Posebnu pažnju treba obratiti na vozače koji skupe kaznene bodove i kojima je potrebna nova obuka i ukazivanje na to gdje prave prekršaje i greške, ističe struka, jer prema sadašnjim statistikama o broju saobraćajnih nesreće s učešćem mladih ili novih vozača, ne stiče se dojam da je urađen dobar posao u procesu edukacije.

Ministarstvo obrazovanja KS uputilo je inicijativu za izmjene uvjeta za instruktore prema kojoj bi budući instruktori vožnje morali imati visoku stručnu spremu i 180 bodova. Obuka bi trajala 6 mjeseci i provodila bi se ili na fakultetu za saobraćaj ili u saobraćajnoj školi.

“Na taj način mi smatramo budući kandidati za vozače instruktore i sami instruktori biti bolji da će moći bolje i kvalitetnije raditi svoj posao i da će samim tim i budući vozači biti bolji”, ocijenio je Sead Karaman, predsjednik Federalnog udruženja auto-škola.

Na području Kantona Sarajevo djeluje 65 autoškola, od kojih 14 ima dozvolu i za praktični i za teoretski dio obuke. Za dobijanje dozvole za rad potrebno je ispuniti uvjete iz pravilnika, kažu u ministarstvu obrazovanja. To podrazumijeva prostor u vlasništvu ili zakupu, najmanje dva zaposlena instruktora za obuku i dva vozila u vlasništvu autoškole.