Mnogo je neispunjenih obećanja građanima Sarajeva, među ostalim da će se uskoro ponovo voziti Trebevićkom žičarom. Otkucava vrijeme do još jednog zacrtanog datuma - 6. aprila, rođendana Sarajeva, za kada su gradske vlasti najavile njeno osposobljavanje. Na terenu smo provjerili u kojoj su fazi radovi i hoće li obećanje, ovaj put, biti ispunjeno.
Manje od 11 sedmica do 6. aprila, rođendana Sarajeva. U kojoj su fazi radovi na Trebevićkoj žičari, provjerili smo na terenu.
Stubovi na svom mjestu, svih 10. Radovi u toku. Montira se uže na kojem će se kretati gondole.
“Sama montaža užeta predstavlja finale montaže mehaničkih dijelova. Iza toga će se već montirati prvih par gondola koje će služiti testne gondole. Tako da, već krajem ove sedmice bismo trebali imati na trasi žičare neke gondole koje će ići uzbrdo i nizbrdo, u smislu prvih testiranja kompletne instalacije. Svaka od ovih gondola će pri finalnom testiranju biti opterećena težinom od 880 kg i tek nakon tih testiranja će moći bilo koje lice da se vozi gondolom”, ističe Adnan Selmanović, mašinski inžinjer na izgradnji Trebevićke žičare.
Trenutno se nalazimo kod 6. stuba, što je otprilike na polovini trase Trebevićke žičare. Pojašnjeno nam je da će do kraja ove sedmice biti finalizirana montaža užeta. Žičara će, podsjetimo, imati 33 gondole, koje će moći prevoziti po 10 putnika, a na sat će moći prevoziti 1.200 putnika, koji će do dolazne stanice stići za nešto više od 7 minuta.
Cijene još nisu poznate. Rečeno nam je samo da će biti prihvatljive za građane. A pitali smo i njih, koliko bi izdvojili za vožnju.
Anketa:
1. Pa možda ne više od 2 KM.
2. Negdje do 7 KM.
3. Ovi što imaju do 326 penziju, dala bih im popust, a građani, koji hoće da se voze, da plate. (Koliku Vi predlažete cijenu?) 7 KM
4. Pa od 5 do 7 KM. (U jednom smjeru ili dva?) U oba.
5. Pa recimo, jedmo 5 KM.
A kao što se još ne znaju cijene, ne zna se ni ko će zakupiti objekte na stanicama.
Ovdje će biti ugostiteljski objekat, trgovina, dvije suvenirnice i još dva prostora. Javni poziv za iskazivanje interesa za zakup, objavilo je prošle sedmice javno predzeće “Sarajevo”, zaduženo za obnovu žičare.
Ako se građani ove godine provozaju žičarom, bit će to nakon četvrt vijeka. Bit će mnogo onih koji će to doživjeti prvi put, ali i onih koji će se sa nostalgijom prisjetiti vožnji Trebevičkom žičarom iz zlatnog doba predratnog Sarajeva.