Obnova pruge i Ćire: Želja i(li) realnost

N1

Voz Ćiro, ponovo bi mogao voziti uskotračnom prugom, i to na relaciji Sarajevo-Pale. Iz istoimenog udruženja pripremili su projektnu dokumentaciju, te dobili saglasnosti lokalnih zajednica. Sada traže investitora.

Danas su se sastali sa visokim predstavnikom, Valentinom Inckom, i gradonačelnikom Istočnog Sarajeva, Nenadom Vukovićem. Iako najavljen, na sastanak nije došao gradonačelnik Sarajeva, Abdulah Skaka.

Prva stanica bi bila na izlazu iz Sarajeva. Ćiro bi išao starom uskotračnom prugom, kanjonom Miljacke, a poslednja stanica bi bila Jahorinski potok. Sa ove tačke turisti bi gondolom išli na Jahorinu.

Fadil Čordalija, predsjednik udruženja “Ćiro” kaže: “Isto tako u Dovlićima ima jedna stanica, stara željeznička stanica koja ima konekciju sa Trebevićem.”

Sada, za rekostrukciju postojeće infrastrukture potrebno je između četiri i pet miliona maraka. Inicijatori, iz udruženja “Ćiro”, procjenjuju da bi na uskotračnoj pruzi radilo 35 radnika, te da bi donosila profit od 1,5 milion godišnje.

Jedan most je uništen, a ostala infrastruktura je kompletno ispravna. I kad bi se to gradilo sad na novo, tuneli, podzidi, donji podstroj, koštalo bi 50 miliona maraka“, rekao je Fadil Čordalija, predsjednik udruženja “Ćiro”.

Inicijator ovog projekta se nada da će Austrija, obzirom da je ova zemlja spremna da ulaže u Austrougarske građevine pomoći revitalizaciju pruge.

Ima jedna lokomotiva u Austriji koja je otišla na remont ‘60-tih, ‘70-tih godina, u gradu Murau, i ona je tamo ostala. Pomoći ćemo da se ona vrati“, poručio je Valentin Incko, visoki predstavnik u BiH.

Podsjećaju da se obnavljanje dijela pruge- Šarganska osmica-od Višegrada do Mokre Gore pokazalo uspješnim.

Nenad Vuković, gradonačelnik Istočnog Sarajeva je izjavio: “Mislim, ako bi došlo do realizacije jednog takvog plana da bi ovaj kraj ušao u red svjetskih skijališta sa jednim spektakularnim načinom dolaska na planinu Jahorinu vozićem i kabinskom gondolom.”

Osim pruge, i Čire, bili bi obnovljeni i prateći objekti.

Željeznička stanica Pale već decenijama služi kao stambena zgrada, postoji ideja da se ona rekonstruiše, pretvori u hotel, a da se stanarima nađe drugo stambeno rješenje.

Na isti način bila bi rekonstruisana i stara stanica na Bistriku. Ona bi bila pretvorena u Tehnički muzej.