Od sada će se u osnovnim i srednjim školama u Kantonu Sarajevo procijenjivati rizična ponašanja djece. Od toga da li imaju poteškoće u učenju, do odnosa sa nastavnicima i sa roditeljima.
Takozvane matrice za rano prepoznavanje indikatora društveno neprihvatljivog ponašanja učenika, trenutno su u fazi pilot projekta.
Gosti programa N1 bili su stručna saradnica pri Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade KS Melisa Mizdrak, te Goran Čerkez iz Federalnog ministarstva zdravstva koji su govorili o efektima primjene tzv. matrice.
“Mi smo imali jedan sastanak užeg stručnog tima gdje smo razgovarali sa raznih aspekata kako vidimo matrice i kako bolje objasniti ljudima i dati im informacije o matrici. U javnosti su se pojavili neke dileme, rekao bih zbog neadekvatne informisanosti“, kazao je Čerkez i dodao:
“Vjerovatno je bilo potrebno malo više saradnje sa roditeljima, jer jasno je da roditelje najviše interesuje njihovo dijete. Nisu nikakav instrument, nikakav šifrarnik gdje bi mi opteretili dijete sa nekim šiframa koje će vući kroz život“.
Čerkez je dodao da je to “jedno obično sredstvo”.
“To je jedno obično sredstvo, ono sve što se trebalo raditi kroz protekli period. Ona ne prati rizična ponašanja, npr: Imate dijete koje je popustilo u učenju i dva-tri nastavnika to primjete. Oni će to zabilježiti i prijaviti“.
Melisa Mizdrak je dodala da matrica nije instrument za etiketiranje učenika.
“Morali smo ponuditi sistemsko rješenje. To nije nikakav dijagnostički instrument kojim se neće etiketirati učenici. Naš obrazovni sistem neće dobiti ništa drugo osim brige i odgovornosti za djecu. Etički kodeks tako obavezuje nastavnike da se ponašaju. Rizična i neprihvatljiva ponašanja su ona koja odstupaju od očekivanog za određenu starosnu dob. To su nam ponudili stručnjaci, eksperti su radili na izradi matrice”.