Kako male firme opstaju danas na tržištu

Vijesti 15. mar 201817:56 > 19:46
N1

Uspjevaju li i kako, male porodične firme opstati u današnjoj globalnoj ekonomiji? Odgovor smo pronašli na Sajamu malih porodičnih firmi u organizaciji Udruženja "Kupujmo i koristimo domaće".

Med, sirevi, koža, tekstil, stari zanati, ali i organska proizvodnja, rukotvorine i kozmetika, sve to pronašlo je svoje mjesto u centru glavnog grada. Dok smo se šetali sajmom, najposjećeniji je bio štand na kojem je izložen med, matična mliječ i preparati od meda. Što i ne čudi tokom sezone gripe.

Mali proizvođači došli su iz svih krajeva Bosne i Hercegovine, pokazati najbolje što imaju.

Sajmovi su idealna prilika za male firme da se predstave kupcima, predstave svoje proizvode, prošire mrežu kupaca, koji nam pak danas kažu da im je najvažnije da probaju domaći proizvod i uvjere se u njihov kvalitet.

A da se kvalitet cijeni dokaz su kupci koji se vraćaju na svaki sajam i traže već provjerene prodavce i njihove domaće proizvode.

Tražite isključivo travnički sir?

“Njihov apsolutno i to ovaj sušeni. Sad sam žao mi je što je nestalo, ali uzela sam koliko imaju. I ovaj isto, jer volim putu naše domaće, znate”, kaže zadovljni kupac koji se vraća kod provjerenih prodavaca.

Biti mali proizvođač u današnje vrijeme nije jednostavno, pričaju nam izlagači, ali motivacija su kupci koji znaju prepoznati trud.

 “Osvješćuje se narod, kupuje, mi smo zadovoljni kako prepoznaju naš proizvod, i cijene ono što se napravi, što se domaćinski napravi da se ponudi kupcu”, kaže Aida Kadrićm, “Stap milk” Zenica.

A odavno se već cijeni visočka koža. Hajro Veso, godinama je radio u KTK Visoko, nakon čega odlučuje pokrenuti vlastitu proizvodnju i u direktnoj prodaji, kupcima prezentirati vlastiti rad.

“Moja odluka je samo da kvalitet radim, ja ne nastojim da budem neka veća kompanija, već da zaradim za porodicu i zadovoljan sam”, kaže Hajro Veso- proizvođač kože iz Visokog.

Kvalitet je, kažu kupci, zagarantovan na svakom ćošku ovog sajma. U onom najmirisnijem i sami smo probali organsku kozmetiku. Bez hemije, direktno iz prirode. Za mnoge ovaj štand danas je bio prilika i da obraduju druge.

“Ljudi koji ne koriste internet, ili ne znaju koristiti web page, ne znaju kupiti online, oni dođu probaju, postaju stalne mušterije i redovno naručuju”, govori Lejla Ramić – Organlook.

A cijene su što je najvažnije, kažu sami kupci, pristupačne. To je još jedan od razloga zbog čega iznova dolaze na svaki sajam.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.