Velika stvar za BiH je što je komesarka Bulc odlučila da nas posjeti pored svih svojih brojnih obaveza. Ova posjeta nije slučajna, ovo je nagrada BiH, kazao je u Novom danu ministar transporta i komunikacija BiH, Ismir Jusko.
Samit 16 +1 u Sofiji. Najavljeni infrastrukturni projekti sa Kinom. Šta BiH može očekivati?
Samit je idealna prilika da BiH prezentuje transportnu infrastrukturu i sve ono što je u planu utvrđeno u transportnoj strategiji. To je idealna prilika da prezentujemo projekte koji su nultog prioriteta, prije svega projekte na koridoru Vc. Kineski investitori su na ranijoj konferenciji 16+1 rekli da su spremni preuzeti sve dionice na koridoru Vc. Za ovaj samit smo spremali određene projekte, prezentovat ćemo ih i informisati potencijalne investitore. Vjerujem da će samit biti uspješan kao što su bili i prethodni.
Komesarka EU za transport Violeta Bulc dolazi u posjetu BiH. Šta je povod posjete?
Velika stvar za BiH je što je komesarka Bulc odlučila da nas posjeti pored svih svojih brojnih obaveza. Ova posjeta nije slučajna, ovo je nagrada BiH. Na samom početku mandata imao sam sastanaka sa komesarima Bulc i Hahnom i rekli su mi da trebamo što prije usvojiti transportnu strategiju i da počnemo sa radovima na Svilaju. Oni su bili iznenađeni brzinom rada na ovim aktivnostima. Naše razne aktivnosti su dovele do dolaska komesarke kako bi nam pružila podršku.
Projekti iz Transportne zajednice koji su u toku?
To je jedan od najvećih uspjeha ovog ministarstava u protekle dvije godine. Jedan od glavnih projekta je bio da usvojimo okvirnu transportnu strategiju da bi ušli u transportnu zajednicu, da bi mogli aplicirati za projekte. Koliko smo dobro radili pokazuje da je u Trstu od šest projekata za Balkan četri su došla u BiH.
Pelješki most. Posljednje informacije iz Hrvatske kažu da će gradnja početi sredinom jula. Šta to znači za BiH?
Pretpostavljam da će predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić informisati komesarku u vezi ovog slučaja. Prije nekoliko mjeseci sam pred parlamentarcima davao odgovore u vezi Pelješkog mosta pa su mi neke od kolega skrenuli pažnju da su slani dopisi. Ja sam rekao da pod konkretnim postupcima podrazumijevam da delegacija BiH ode i razgovara sa kolegama iz Hrvatske, jer po mom iskustvu dopisima se ne mogu rješavati problemi. Ako želimo braniti interese BiH onda treba da zakonodavna i izvršna vlast radi sinhronizovano i da se počne razgovarati o ovom pitanju.
Da li je kasno za razgovor?
Nikad nije kasno početi rješavati otvorena pitanja. Po meni konflikt nije način rješavanja problema. Izuzetno su nam važni naši susjedi, ovo ministarstvo radilo je tri pozitivna projekta sa Hrvatima. Pitanje granice na moru treba što prije riješiti. Onog momenta kada mene neko ovlasti ili moje kolege da uradimo nešto u vezi Pelješkog mosta budite uvjereni da neće trebati ni pet dana da organizujemo sastanak sa našim kolegama ne samo iz Hrvatske nego sa bilo koje strane.
Koliko politika može opstruirati ovako bitne projekte? Koliko je politika presudna?
Politika utiče na sve i povlači liniju na svaki od tih projekata. Uvijek i parlamenti i vlade donose ključne odluke. Otvorena pitanja treba rješavati neposrednom i prijateljskom komunikacijom.
Izgradnja mosta kod Gradiške trebala bi početi ove godine. Jesu li ispunjeni svi uslovi za gradnju?
Prije 15 mjeseci kada sam dobio informaciju da će EU povući 6,8 milion eura za kratko vrijeme organizovao sam sastanak i uspjeli smo da se ta sredstva ne povuku. Nakon toga krenuli smo u intenzivne pregovore sa Hrvatskom, sada smo u završnoj fazi i već u 8. mjesecu bi se moglo krenuti sa raspisivanjem tendera. Nisam kriv što sam kao ministar na pola mandata došao, ali smo uspjeli da uradim za dvije godine nešto što je u ladicama stojalo više godina. Oko 22 miliona će koštati gradnja mosta.
Unsko-sanska pruga, također, važan je projekat za BiH?
To je strateški projekat i nakon više od 10 godina dao sam nalog kolegama da se aktivira. Unsko-sanska pruga na sedam mjesta presjeca granicu BiH i Hrvatske. Organizovao sam sastanak sa Privrednom komorom Hrvatske da vidim da li su zainteresovani za prevoz robe ovom prugom i oni su bili oduševljeni. Pruga već postoji, samo treba uraditi njenu revitalizaciju i ne postoji ni jedan razlog zašto se taj projekat ne bi završio. Čisto sumnjam da će biti problem naći sredstva.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.