Učenici osnovnih škola u Republici Srpskoj i Srbiji će od septembra učiti po usaglašenim nastavnim planovima i programima nacionalnu grupu predmeta, odnosno srpski jezik, istoriju, geografiju odnosno poznavanje prirode i društva u nižim razredima.
Danijela Mrda, predsjednik Odbora za obrazovanje, nauku, kulturu i informisanje, istakla je da postoji jako puno oblasti u kojima ova dva odbora mogu raditi zajedno s ciljem unapređenja obrazovanja, tehnološkog razvoja, i izrade zadničkog nastavnog plana i programa za nacionalnu grupu predmeta “bez tendencije i želje da se ugroze prava bilo kog konstitutivnog ili manjinskog naroda”.
Zatražili smo komentar Misije OSCE-a u BiH.
Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini podržava regionalnu saradnju kao način da se jača pomirenje i međusobno razumijevanje. Regionalna saradnja može doprinijeti i daljem razvoju inkluzivnog i kvalitetnog obrazovnog sistema u BiH. Konkretni sporazumi o školskim nastavnim planovima i udžbenicima usvojeni su u BiH u cilju poboljšanja kvalitete i inkluzivnosti u obrazovanju. Sporazum iz 2003. godine koji se odnosi na Zajedničku jezgru nastavnih planova i programa, uključujući ishode učenja (2012-2017), te Smjernice za pisanje i ocjenu udžbenika istorije i geografije za osnovne i srednje škole u BiH, iz 2006. godine, određuju pravac izrade nastavnih planova i programa i udžbenika te nalaže da se kod svake izmjene mora prvenstveno voditi računa o kontekstu BiH. Prosto izjednačavanje jednog školskog nastavnog plana i programa s nastavnim planom i programom susjedne države može biti kontraproduktivno i može naškoditi procesu u sklopu kojeg vlasti BiH provode reformu kako bi unaprijedili kvalitet obrazovanja za sve učenike u BiH”, navodi se u odgovoru ambasadora Brucea G. Bertona, šefa Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini za N1.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.