Od Sarajeva do Bihaća i natrag, od sutra će građani moći i vozom. Dobre vijesti su, što su sada svi veći gradovi u zemlji, povezani u jedinstvenu željezničku putničku mrežu. Ipak, moćni talgo vozovi i dalje ne mogu svojim punim kapacitetom voziti zastarjelim prugama.
Redovnu kartu platit ćete 36,70 KM, povratnu – 59,10 ako već nemate popust.
“Kategorije studenata, đaka, penzionera, osoba starijih od 60 godina imaju povlasticu od 30%. Djeca do 4 godine imaju besplatne karte, a djeca od 4 do 12 godina starosti i slijepa lica imaju 50% popusta, a RVI imaju popust od 30%, kao i novinari. / Imamo i 5 kabina za spavanje. Jedno posteljno mjesto košta 25 KM, što se plaća kao dodatak na kartu”, kazao je Enis Džafić, generalni direktor uprave Željeznica FBiH.
Izbora kada je u pitanju termin polaska nema. Iz Sarajeva za Bihać u 16 sati. Iz Bihaća u Sarajevo u 01.57.
Premda je dobra vijest da će se od sada iz Sarajeva vozom moći do Bihaća, loša vijest je da će to putovanje trajati oko osam i po sati. Naime, i dalje velik izazov loš kvalitet infrastrukture, odnosno pruga u BiH.
Pruge su prije rata projektovane za brzinu od 80 do 120 km/h. Standard je na dijelovima pruge koji nisu remontovani pao i na 50-ak km/h, saznajemo od sručnjaka za željeznički saobraćaj, Enesa Čovrka.
“Nažalost, na dobrom dijelu mreže mi imamo apsurdnu situaciju. Geometrija naših glavnih pruga bila je prilagođena za raspon brzina između 80 i 120 km/h. Ove garniture kod redovno uređenog kolosjeka za eksploataciju pri tim brzinama, mogu ponuditi i 10-15% više. Ali, primarni problem je što mi nismo napravili adekvatne zahvate da bi pruge doveli u takvo stanje da se može vršiti takva eksploatacija, tako da je to jedan od urgentnih zadataka…”, istakao je Enes Čovrk, glavni inžinjer IPSA instituta i stručnjak za željeznički saobraćaj.
A koliko se vozovi koriste, provjerili smo i sa građanima:
Putujete li željezničkim saobraćajem?
– Ne. Nemam potrebu, penzioner sam.
– Putujem. U pravcu Čapljine.
– Svaki vikend idem BH vozom u pravcu Mostara.
– Vrlo rijetko. Nemam baš neke destinacije određene da bih ga mogla koristiti.
Iako su sada svi veći gradovi u zemlji povezani željezničkom putničkom mrežom, ostaju brojni izazovi. Također, povezivanje sa gradovima u regiji ili Evropi bit će radosna vijest nekih kasnijih vremena.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.