U ponedjeljak 30. jula počinje gradnja Pelješkog mosta. Sutra će u Stonu predstavnici Hrvatskih cesta ljudima iz China Road and Bridge Corporationa (CRBC) predati svu potrebnu dokumentaciju, otvorit će se dnevnik radova i potpisati zapisnik o uvođenju kineskog konzorcija u posao.
“Kada je krajem aprila ove godine potpisan ugovor o izgradnji Pelješkog mosta, u Dubrovniku, između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation, pozvao sam predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH i Predsjedništvo BiH da se obrate Ujedinjenim nacijama jer se radi o međunarodnom skandalu i direktnom napadu Republike Hrvatske na teritorijalni suverenitet i integritet države Bosne i Hercegovine. Gospoda Izetbegović, Čović, Ivanić i Zvizdić to nisu uradili”, kazao je danas predsjednik DF-a Željko Komšić.
“Hrvatska je danas i zvanično početkom gradnje mosta na osnovu lažiranog dokumenta Komisije koja predlaže visinu mosta od 55 metara,a koji je predstavljen kao državni dokument, iako ga Vijeće ministara BiH nije usvojilo kao državni dokument, izvršila direktno narušavanje teritorijalnog integriteta i suvereniteta BiH”, dodao je on.
“Bosanskohercegovačke vlasti po tome pitanju nisu učinile apsolutno ništa niti se kane učiniti. Stoga ću ponoviti ono što sam kazao i ranije; prosto je nevjerovatno da nam pred očima otkidaju komad po komad naše države a da pri tome ljudi koji sjede u državnim institucijama pokazuju toliku količinu servilnosti koja granični sa izdajništvom. Do kada će to tako biti, to znaju samo građani Bosne i Hercegovine”, rekao je Komšić.
Time 30. jula počinje teći ugovoreni rok za gradnju mosta, koji mora biti završen za 36 mjeseci. Istog dana kineski će izvođač na gradilištu mosta postaviti ploču s osnovnim podacima o projektu.
CRBC će u posao biti uveden tri mjeseca nakon što je u Dubrovniku potpisan 2,08 milijardi kuna vrijedan ugovor o gradnji mosta Pelješac s pristupnim cestama. Ovo je već drugo uvođenje u posao konzorcija na gradilište ‘Pelješkog mosta’, samo što je prije 11 godina konzorcij bio domaći, a danas je kineski.
Europska unija projekt sufinancira s 357 milijuna eura, odnosno sa 85 posto prihvatljivih troškova. Ukupna vrijednost projekta premašuje 526 milijuna eura, od čega su prihvatljivi troškovi malo veći od 420 milijuna eura. Trenutačno je u tijeku natječaj za 480 milijuna kuna vrijednu drugu fazu, a do kraja godine provest će se za treću i četvrtu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.