Nešad Alikadić, arhitekta i stručnjak za pomorski saobraćaj za N1 je komentarisao početak gradnje Pelješkog mosta, kazavši da su brojni ljudi dovodili bh. i hrvatsku javnost u zabludu.
“U januaru su se sastali Butković i Jusko. Konstatirali su da nema prepreka za izgradnju. Isti Jusko je rekao istom Butkoviću da se ne protivi, ali usmeno. To nije dokument. Sada se pravi nevješt. Takvi ljudi su dovodili bh. i hrvatsku javnost u zabludu”, kazao je Alikadić.
Ko su ti ostali?
“Prijašnji ministri. U vremenu kada je komisija sastavljena, jedan ministar je to odobrio. Pravno treba raščistiti, na toj poziciji po međunarodnom pravu se ne može ništa graditi”, poručio je Alikadić poručivši da se treba ugledati na arbitražu Hrvatske sa Slovenijom u kojoj između ostalog stoji da se na sličnim pozicijama – ništa ne može graditi.
Prema njegovom mišljenju – svi redom su zakazali po pitanju izgradnje Pelješkog mosta. On je kazao i to da mora postojati otvorenost, te da se i Bosni i Hercegovini mora dati šansa da bude pomorska država.
“Trebalo je napraviti tunel”, kazao je rekavši: “Most na tom mjestu ne dolazi u obzir. Na ulazu u tjesnac se ne smije se praviti građevina. Sprečavaju se veliki brodovi, ne mogu se tu dva broda mimoići. Razmaci i visina su problem. U Neumsku luku ne može ući ni kruzer, ne može hidroavion poletjeti, kanader ne može pokupiti vodu”, kazao je – oštro poručivši da je sve to zbog Pelješkog mosta.
Ocijenio je da se pri gradnji trebalo konsultovati sa BiH, da nedostaje plovni put – odnosno onakav put gdje se može prolaziti bez zadržavanja.
Alikadić je pojasnio da je uredu da se hrvatske obale spoje, ali samo na način da to nikome ne smeta.
“To je tunel ili cesta. Most smeta. Most smeta BiH. Zašto se zalažu za most kada je to neispravno. Tu most ne dolazi u obzir”, kazao je Alikadić.
Podsjećamo, 30. jula predajom dokumentacije ozvaničila je početak gradnje Pelješkog mosta. Ideja za izgradnju ovog mosta rodila se još 90-ih godina, a prvi pripremni radovi su počeli prije 15 godina. Bosna i Hercegovina se protivi izgradnji zbog nerješene granice na moru sa Hrvatskom, ali i zbog gabarita mosta.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.