Propast BH Airlinesa je bila tema jutra u emisiji Novi Dan. Gost jutarnjeg programa bio je Elvis Žiga, predsjednik Sindikata radnika ove kompanije.
Nakon informacije da će BH Airlines prestati sa poslovanjem, jučer je donesena odluka da “ostaju u zraku” barem do 31. marta nakon dogovara sa resornim Ministarstvom.
“Ovo je samo reprogram i odgađanje naših obaveza. Mi se nadamo da ćemo u narednom periodu dobiti tranše od aerodromskih taksi. One bi bile rješenje s kojim bi vratili avion sa servisa u Njemačkoj“, kazao je Žiga.
Žiga je kazao da na godišnjem nivou od aerodromskih taksi, BH Airlines može zaraditi pet miliona maraka.
“Novac na godišnjem nivou koji nama treba “leći” je 5 miliona maraka, a ta odluka je donešena kada smo formirali kompaniju. Kasnije je donešena odluka da te takse prvo liježu na račun Vlade FBiH, pa da onda oni nama taj novac isplate kroz tranše“, kaže Žiga i dodaje:
“Ministar je povukao taj novac jer nije bio siguran kako će se trošiti, a mi bi tim novcem vratili dio za leasing, a dio da izmirimo naše obaveze“.
Istakao je da nikad nije ponuđeno sistemsko rješenje za kompaniju.
“Mi nikad nismo imali sistemsko rješenje za kompaniju, jer nismo imali zaštitu na državnom nivou. Po raskidu partnerstva sa Turkish Airlinesom smo izgubili najprofitabilniju liniju za Istanbul. Na godišnjem nivou samo na toj liniji smo prevozili 60.000 putnika“.
Kaže da Direkcija za civilne navigacije dodjeljuje slotove firmama kojim će linijama saobraćati.
“Direkcija za civilne navigacije je zadužena za dodjeljivanje slotova i državno ministarstvo. Bilo je prijedloga 2005. da se formira kompanija na državnom nivou, ali tamo nismo naišli na odobravanja“.
O sistematizaciji kao riješenju, Žiga je kazao:
“Da bi se izvršila sistematizacija firme, treba se izvršiti detaljna analiza. Ako već mora doći do smanjenja broja radnika, treba se naći rješenje kako to učiniti što bezbolnije“.
Nedavni slučaj sa firmom BH Wand je podigao dosta prašine, a posljedice je osjetio i BH Airlines.
“BH Wand je došao i odjednom su htjeli da počnu raditi, a sam proces dobijanja licence traje od 3 do 6 mjeseci. Došli su da budu kao charter kompanija, a onda su htjeli da lete redovnim linijama. Uradili su čak promotivni let, a to nije mala stvar. Mi gdje god letimo prvi put, nama dolaze Sigurnosne inspekcije iz zemalja u koje letimo. Ovdje niko nije došao niti provjeravao“.
Žiga je još kazao da je jučerašnja tranša samo privremena infuzija koja će održati BH Airlines u životu.