Historijski trenutak za BPK: Sarajevo-Goražde za 45 minuta

Vijesti 22. sep 201818:13 > 19:12
N1

Predstavnici Autocesta Fedracije BiH i Euro-Asfalta, potpisali su Ugovor za izgradnju tunela Hranjen, što je prva faza izgradnje brze ceste Sarajevo-Goražde. Vrijednost nešto viša od 80 miliona maraka, za gotovo šest kilometara tunela, što bi ga činilo najdužim u Bosni i Hercegovini. No, za drugu trasu projekta još nisu osigurana sredstva.

Historijski trenutak za Bosansko-podrinjski kanton, tvrde mnogi. Brza cesta bi trebala skratiti kilometražu između Sarajeva i Goražda sa trenutnih više od 95 na 56 kilomatara. Umjesto dosadašnjih gotovo dva sata, na 45 minuta vožnje. Korist je višestruka, navodi kantonalni premijer.

“Privredni subjekti godišnje uključujući ovo komunikaciju koju trenutno koriste troškove prijevoza iznose preko 6 ili 7 miliona. Ako uzmemo u obzir godišnje trošakove prijevoza i samu investiciju ove brze ceste sasvim jasno je da ona za relativno kratko vrijeme je apsolutno isplativa. Druga činjenica jeste da je ona u određenom smislu smještena i u kontekstu nekih širih koridora”, kaže Emir Oković, premijer BPK.

Euro-Asfalt ima obevezu da u narednih 15 dana dostavi bankovne garancije, kako bi se stekli uvjeti za početak radova na tunelu. Projekat se radi po žutom FIDICu-, kaže direktor Autocesta FBiH, Adnan Terzić.

“Žuti FIDIC je dobra kombinacija jer se ne mora čekati da se završi glavni projekat za što treba sigurno 5,6 mjeseci, nego može ulazne i izlazne građevina projekata početi raditi, dok paralaleno radi i projekat. Ja očekujem da će organizacija gradilišta i potrebna geotehnička ispitivanja da bi se kompletan glavni projekat završio, započeti najkasnije u roku od mjesec dana”, ističe Terzić.

Rok za završetak tunela je 36 mjeseci. Novac je Odlukom Vlade Federacije osiguran iz akumulirane dobiti BH Telekoma, a upravo tako bi se trebao zvati i tunel. No, šta je s preostalih više od 7 kilometara brze ceste, odnosno lotom 2.

“Morate priznati ipak 200 miliona maraka Federacije daje, znači nema rentabilnosti, ali daje zato što Goražde mora biti integrirano na putnoj komunikaciji (Ali ne daje 200 miliona, sad ste rekli 60?) 65, a ukupno će biti 200, nema ko drugi dati, biće u naredne 4 godine”, tvrdi Fadil Novalić, premijer FBiH .

Cilj je, tvrde nadležni, da putem OPEC-ovog Fonda za međunarodni razvoj osiguraju 100 miliona maraka za preostale aktivnosti. U pregovorima je i državni ministar prometa.

“Kada su pitali zašto toliko u ovom momentu potenciramo ovaj dio BiH rekao sam da nakon tuzlanske regije ovdje se rađa sigurno jedna od najvećih industrijskih zona. Bez kvalitetne transportne komunikacije ovaj kraj će prije ili kasnije početi jednostavno da stagnira”, ocjenjuje Ismir Jusko.

Napokon nešto pozitivno, kaže ministar Jusko, ipak na kraju mandata, te ističe kako je ovo prvi konkretan projekat nakon početka radova na mostu Svilaj. I svi prisutni ističu kako ni u kom slučaju početak radova na tunelu Hranjen nema veze sa skorim izborima.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.