"Lov na glasove" uoči izbora odavno više nije rezervisan samo na dvije dimenzije plakata.
Osvajanje glasača putem video uradaka postaje sve popularnije, a kandidati koji pretenduju na vašu pažnju postaju sve kreativniji. Društvene mreže tako je zapalio andrenalinski poduhvat na zip lineu SNSD-ovog kandidata za državni parlament. Dijelio se i video Edina Mirvića, kandidata Stranke demokratske akcije, koji je u video uratku poručio da je “dostupan i prije, i poslije izbora”.
Jedni su se odlučili za klasični video od oko pola minute, kao što je video PDP-a ili Demokratske fronte, dok je Mirsad Kukić ispred PDA na Youtube tražio cijelih devet minuta pažnje. Različite su produkcije, poruke, obećanja, tehnike i emocionalni efekti. Koliko su uspjeli u “lovu na glasove” pokazat će izborni rezultati. No, savjetnica za odnose za javnošću, Una Bejtović, analizira produkcijski, tehnički i sadržajni uspjeh.
“Ono što je vrlo zanimljivo je da mi, stručnjci za komunikacije, mislimo da su neke stvari loše, a vidimo da svi ti isti godinama prolaze sa prizemnom retorikom, jeftinim spotovima, neprofesionalnom komunikacijom koja nije ni vizualno, ni sadržajno osmišljena i zaokružena. Oni očito znaju kome se obraćaju”, kaže Bejtović te dodaje:
“Evidentno je da stranke nacionalnog predznaka forsiraju poruke koje treba da ujedine narod, gdje se spominju pojmovi koji su okidači – narod, nacija, država, patritizam. Spot SDA govori slično kao SDS-ov, poziva se na domovinu, snagu naroda, ali mislim da je u ovom slučaju kvalitetnije isproduciran”.
Bejtović smatra da je sporna činjenica da se u video zapisu SDS-a pojavljuje čovjek koji izjavljuje da bio “dao ruku za Republiku Srpsku” i da bi “dao i drugu, samo da ovi odu sa vlasti”:
“Poruke su opasne, zato što prizivaju mitsku prošlost, ali i recentnu prošlost, koja je prilično krvava u Bosni i Hercegovini”, naglašava Bejtović.
“Zip line, rekla bih, nije baš izveden do kraja u montažerskom smislu. Možda je mogao služiti kao dobar kadar u nekoliko navrata, ali nije baš produkcijski dovršen materijal. Pri tome je tu jedna ikonografija, koja asocira samo na jedan narod, u jednom gradu”, kaže Bejtović o video zapisu SNSD-ovog Darke Andrića.
O kvalitetu digitalnog političkog marketinga razgovarali smo i sa Almirom Peštekom, profesorom marketinga na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu. Peštek smatra da su video poruke uglavnom usmjerene na kandidate, a ne konkretne programe:
“Što se tiče komuniciranja putem digitalnih medija, koji su važni posebno za mlade ljude, koji su uglavnom apstinenti i ne izlaze, tu se moglo mnogo bolje uraditi i tu bi dao jednu sedmicu. Poruke koje vidimo su uglavnom fokusirane na ličnosti, a manje na ideje koje političke partije nude”, kaže Peštek.
Impresije glasača bit će jasne nakon sedmog oktobra. No, činjenica je da su brojni kandidati uložili sve napore da ih do tada dobro zapamtite.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.