Iako je godinama Republika Srpska zaostajala za Federacijom Bosne i Hercegovine kada su u pitanju kilometri autoputa, situacija se preokrenula. RS od juče ima 3 kilometra autoputa više nego FBiH. Osim toga izgrađeni autoputevi u RS-u su povezani, dok su u FBiH "iscjepkani" na tri dionice.
U Federaciji BiH izgrađeno 102, u Republici Srpskoj 105 kilometara autoputa. Federacija izgradila 102 kilometra koridora 5C, RS niti jedan.
“Saobraćajni parametri pokazuju da je najopterećenija dionica Sarajevo-Zenica-Doboj i dalje i to smo trebali izgraditi”, tvrdi Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu Univerzitetu u Sarajevu.
Ipak do toga nije došlo. Izgrađen je dio puta od Sarajevo-Zenica Jug. U toku izgradnja obilaznice oko Zenice. Izgradnjom dionice Zenica Doboj, povezala bi se Banjaluka sa Sarajevom. Autoceste FBiH potpisale su ugovor o gradnji dijela od Zenice prema Žepču. Neizvjesno je kada će početi gradnja puta od Žepča do Doboja.
“Kada će biti spojeni Banjaluka i Sarajevo, mi ćemo ovih naših desetak kilometara što imamo nezavršenog autoputa Banjaluka-Doboj, uraditi u narednih tri godine. To je naš plan”, kaže Dušan Topić, direktor Autoputeva RS.
U Federaciji tri nepovezana dijela Koridora 5C, Bijača-Međugorje, Tarčin-Zenica, te Svilaj-Odžak. U RS-u do sada izgrađene dionice povezane sa Banjalukom.
“Mi autoputeve nismo gradili strateški, sistematično, odnosno prema pokazateljima nego smo cjepkali. Danas nam visi na Svilaju, gore Odžak – 10 kilometara koje ne služe ničemu, koji nisu stavljeni u promet jer nemamo mosta, nemamo konekciju, ni na livadu, ni na rijeku”, kaže Lindov.
“Imamo situaciju da smo skoro u potpunosti izašli iz rijeke Save, radovi koji su rađeni pod vodom i u vodi”, navodi Igor Pejić, pomoćnik ministra saobraćaja i veza BiH.
Još jedan autoput vodi u Savu – most kod Gradiške. Ovih dana, sa hrvatskom stranom vode se pregovori o početku gradnje.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.