Zastava 750" ili popularni "Fićo" - jedan od simbola bivše Jugoslavije doživljava renesansu. Iako se u fabrici u Kragujevcu prestao proizvoditi još 1985. godine, potražnja je sve veća. Sa potražnjom raste i cijena, sada već popularnog "oldtimer-a".
U sarajevskom “Fićo klubu”, ovaj četverotočkaš je najmlađi. Zavidne je snage u odnosu na svoje blizance.
N1: Plijeni pažnju?
“Da, sviju. Sad smo najpopularniji. Pazite, Fićo kada se pojavio, on je napravio jednu automobilsku renesansu, u motorizaciji ljudi u Jugoslaviji. Bio je dostupan, pogotovo sa cijenom“, priča nam Fadil Ćerimagić, sekretar “Fićo kluba” Sarajevo.
N1: Koliko ljudi u Bosni i u Sarajevu uopće ima Fiću?
“Mi u klubu imamo oko 56, bliže Sarajevu. Procjenjuje se da u BiH ima oko 400 vlasnika Fiće”, odgovara Ćerimagić.
Cijene – od nekoliko stotina do nekoliko desetina hiljada maraka, koliko “Zastava 750” vrijedi nakon restauracije.
“Jeste skupo raditi, zato što ne možete vi nikada ocijeniti vrijednost truda koji treba uložiti da bi se to napravilo. Nije to samo kupiti dio, taj dio treba ugraditi, taj dio treba naći”, pojašnjava nam i dodaje:
“Eto taj gepek od Fiće, bio tu rezervoar, akumulator, rezervna guma, akumulator. Za današnje doba dovoljno, laptop, torba, a u ono doba je bila galerija. Na galeriju se iseljavala cijela kuća za odlazak na more. Nema šta nije bilo u galeriji.”
Pretis lonac pod majčinim nogama, vožnja od Sarajeva do Ulcinja, tako Fiću iz djetinjstva pamti vlasnik najstarijeg auta u klubu. Bez obzira na to što popularnost ovog auta raste, njegov četverotičkaš iz ‘68 godine, neće na tržište.
“Nema za cijene za koju bi ga prodao. Neko kaže vrijedi 10.000, neko kaže 20.000 maraka, eura, sve zavisi. Vjerujte, za mene cijene nema. Prošle godine na izložbi oldtimer-a došao je par 70-ih godina. Emocije su proradile, supruga je zaplakala, nisu mogli ostati“, kaže Safet Hasanović, vlasnik “Fiće”.
A restauratori kažu, posla sve više.
“Kad bi radili Fiću po današnjim cijenama, koje svakodnevno rastu, po dijelovima koji se nabavljaju u Hrvatskoj, Srbiji, Italiji, i najosnovniji Fićo košta minimalno 10.000 eura”, ističe Edo Kapetanović, restaurator oldtimer-a.
“Najbolji vozači obučeni su u Fići”, tvrde vlasnici.
U bivšoj Jugoslaviji, “Fićo” se proizvodio u fabrici u Kragujevcu i posljednji je proizveden 1985. godine. No, to ne znači da je “Fićo” nestao. On sada doživljava svoju renesansu, kao najdraža jugoslovenska “uspomena na točkovima”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.