Sa posljednje sjednice Vijeća ministara BiH ponovo skinuta Odluka o kvaliteti tečnih naftnih goriva, kao ključni uslov za završetak posljednjih pregovora sa Rusijom. Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH i član Glavnog odobra SDS-a, Mirko Šarović, kazao je da insistira da se ponova nađe na dnevnom redu.
Na kraju mandata ovo saziva Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, jesmo li blizu historijskog ulaska u Svjetsku trgovinsku organizaciju (WTO)? Zašto je sa posljednje sjednice ponovo skinuta Odluka o kvaliteti tečnih naftnih goriva, kao ključni uslov za završetak posljednjih pregovora sa Rusijom?
Blizu smo ulasku u WTO, potrebno je još da usvojim Odluku o kvalitetu tečnih naftnih goriva. Ta odluka nije nam potrebna samo za WTO. Bosna i Hercegovina je dužna da implementira te standarde. Rusija insistira da se usvoji Odluka jer ova zemlja ima više energetskih pogona u ovom regionu. Na Savjetu ministara BiH Odluka je skinuta prošli put, ali ja insistiram da se ponova nađe na dnevnom redu. Ima onih koji misle da treba ostati sve po starom, ali mislim da je ovo interes građana i pomoće nam da dođe do tog istorijskog trenutka.
Kosovo je uvelo nove mjere na uvoz iz naše zemlje, da li je to kršenje CEFTA sporazuma i da li je ovaj sporazum ustvari ugrožen?
Ovo je najveći udar na CEFTA sporazum. Kosovo je u posljednjih 12 mjeseci već treći put uvodilo zaštitne mjere. Ovo je suprotno bilo kojoj odredbi CEFTA sporazuma. Kosovo ide jednim opasnim putem, a na potezu je Brisel. Mi ćemo sa svoje strane učiniti sve što možemo. Narednih dana će biti vrlo interesantno i mislim da je u pitanju opstanak ove slobodne zone. Mislim da će Evropska komisija tražiti od Kosova da ukinu ove mjere koje su u suprotnosti sa principima slobodne trgovine. Mi u ovom trenutku ne razmišljamo o kontra mjerama, a Evropska komisija treba da povuče potez.
Politika. Koju poziciju ćete obavljati u narednom periodu?
U ovom trenutku to je pozicija poslanika u Predstavničkom domu, imao sam lično dobar rezultat, stranka nije. Jedan period biću u dvostrukoj ulozi jer sam ministar u tehničkom mandatu. Poslanik i vjerovatno ministar u jednom periodu.
Vaš komentar na situaciju u SDS-u i odlaske iz opozicije? Da li i dalje postoji Savez za pobjedu?
Rezultat SDS-a na posljednjim izborima je bio slab. Mnogo je razloga za tako nešto. Mi smo ostvarili rezultate slične 2016. godini, ali to nije bilo dovoljno za individualne pozicije. Razočaran sam rezultatima i vjerovatno će stranka u narednom periodu vršiti analizu rezultata. Što se tiče opozicije – i dalje će je biti u Republici Srpskoj. Ovaj Savez (za pobjede) izlaskom Dragana Čavića više nije to. On je donio odluku da ide novim putem i vidjećemo koliko će mu to donijeti dobra. U SDS-u imaju podjele da li da stranka ostane u opoziciji ili da se idem u koaliciju sa Dodikom. Po meni koalicija sa Dodikom ne treba da bude prioritet nego samo SDS kako bi stranka ponovo povratila povjerenje građana. U RS-u je sada prava pijaca, možete da kupujete što hoćete – mislim na SNSD. Mislim da Republici Srpskoj treba jaka i snažna alternativa SNSD-u, ne vidim nikog drugog osim SDS-a. To ne znači da ne možemo sarađivati sa vodećom strankom u nekim stvarima i da podržimo neke incijative koje su bitne za RS ili na nivou države. Što se tiče velike koalicije treba postojati neki veliki cilj poput promjene Ustava ili destabilizacije – ja nisam vidio potrebu za takvim nekim opštim okupljanjem.
Isključenje Obrena Petrovića?
Ne podržavam poteze koje je povukao Petrović. To nije “SDS-ovski” i stvari se moraju rješavati unutar stranke. U jednoj stranci ne mogu biti dvije politke. Međutim, nisam predsjednikstranke tako da ne znam da li će biti isključenje.
Mislite da li će bit opstrukcija u radu budućeg saziva Vijeća ministara Bosne i Hercegovine?
Uvijek je bilo opstrukcija, biće vrlo interesantno. Za mene je posebno zanimljivo Predsjedništvo BiH. Bode u oči želja Dodika da obezbjedi dvije trećine u NSRS-u. Ima informacija da se radi o potrebi promjena Ustava Republike Srpske. Ne vidim šta bi se tu zaista krupno mijenjalo. Sad će Dodik morati više da pominje Bosnu i Hercegovinu i nalazi se po prvi put u novoj ulozi. Do sada je mogao odluke donositi samostalno, to neće moći u Predsjedništvu i možda su mu zbog toga potrebi glasovi poslanika.
Komentar na izbor Komšića za člana državnog Predsjedništva – legitiman ili nelegitiman?
Za ovakvu situaciju je najmanje kriv Komšić, on je iskoristio ustavne mogućnosti. Razloge izbora Komšića treba tražiti u politikama koje su se u BiH vodile posljednjih mjeseci. Građani su odlučili da Komšić bude član Predsjedništva, a razlog je konkretno strah od te osovine Čović-Dodik. Mislim da u tome treba tražiti razlog.
Hoće li osovina Dodik-Čović, kako ste rekli, naći trećeg?
Sastanak (u Istočnom Sarajevu) Dodika i Čovića je jedan kontinuitet, to nije ništa novo. Sve opcije su u igru i to znači da se izvršna vlast može formirati u nekom razumnom roku do marta ili aprila naredne godine. A može se desiti i da uđemo u neku vrstu institucionalne krize.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.