New York Times objavio je danas članak o segregaciji djece u školama širom Bosne i Hercegovine, u kojem navodi primjere "dvije škole pod jednim krovom" u Travniku i Mostaru.
Škola u Travniku, u srednjovjekovnom bosanskom gradu, podijeljena je klimavom metalnom ogradom i ostavštinom rata, piše New York Times.
Djeca hrvatske nacionalnosti pohađaju školu u desnoj strani zgrade, dok njihovi bošnjački vršnjaci idu u školu u lijevoj strani zgrade. Za mnoge učenike, ova podjela je neželjena relikvija posljednjeg rata u BiH.
“Oni ne žele da se družimo u školi, tako da se družimo nakon škole u kafićima” kazala je Iman Maslić, osamnaestogodišnja učenica, Bošnjakinja.
Autor članka navodi da se podjele produbljuju u BiH, gdje nacionalistički političari opet potiču nacionalna suparništva, dodajući da je ova škola u Travniku primjer “dvije škole pod jednim krovom”.
Zgrada je sagrađena tokom Austro-ugarskog carstva, a vlasnik zgrade je Rimokatolička crkva. Crkva upravlja školom na desnoj strani zgrade, dok je u lijevoj strani zgrade smještena državna škola, koja je upravljala zgradom tokom bivše Jugoslavije.
Iako je OSCE pokušao da riješi problem segregacije djece u školama, u BiH postoji barem 50 škola u kojima su djeca podijeljena po nacionalnoj osnovi i pohađaju nastavu u različitim dijelovima iste zgrade, na različitim spratovima, ili u različitim smjenama.
Autor članka tvrdi da hrvatski nacionalisti su posebno otporni na ovaj podijeljeni sistem, zato što bi uspostavljanje multietničkih državnih škola bilo prepreka za uspostavljanje hrvatske autonomne pokrajine u BiH, nešto što su Srbi dobili u ratu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter|Facebook i UŽIVO na ovom linku.