Učenici, nastavnici i roditelji učenika Četvrte osnovne škole iz Mostara su danas izvodili ilahije i pravoslavnu duhovnu glazbu u Sabornoj crkvi Svete Trojice u Mostaru.
Profesor islamske vjeronauke u Četvrtoj osnovnoj školi Ibro Eminović ističe da je ova suradnja među mladima izuzetno značajna za cjelokupno društvo.
“Mi u školi imamo islamsku i pravoslavnu vjeronauku. Na vjeronauci se pretežno izučavaju etički kodeksi ponašanja i ovu omladinu trebamo odgajati u vremenu u kojem će oni živjeti skupa, a ne u vremenu u kojem smo mi živjeli. To je ono što radimo i čemu težimo”, kazao je Eminović za Anadolu Agency (AA).
Ističe da obični ljudi u BiH žive svoj život jedni s drugim, jedni pored drugih i oni idu putem pomirenja te da je ovaj projekt pokazatelj da je stanovništvo BiH uistinu krenulo tim putem.
Prije sedam dana, kako naglašava, učenici su posjetili džamiju na Musali gdje su također izveli ilahije i pravoslavnu duhovnu glazbu zajedno, a cilj je cjelokupnoj javnosti poručiti da duhovna muzika koja se radi na ovim prostorima i šire jeste put približavanja omladine i mladih koji trebaju da žive svoj život.
Vjeroučitelj pravoslavne vjeronauke u HNK i Gradu Mostaru Njegoš Veljančić ističe da je cilj skupa upravo približavanje i zbližavanje mladih na kojim svijet ostaje.
“Cilj današnjeg skupa jeste da promovišemo zajedništvo, da nas vjera spaja, a ne da nas razdvaja. Najbitnije je da budemo ljudi, a sve je poslije toga. Ovo jeste nesvakidašnji događaj, a na nama je da širimo te nesvakidašnje događaje i da oni postanu svakodnevna pojava”, kaže Veljančić za AA.
Radost zajedništva najbolje su pokazali mostarski školarci koji uživaju u projektu međureligijske suradnje i dijele radosti sa svojim kolegama bez obzira na vjersku nacionalnu ili bilo kakvu pripadnost.
Među njima je učenik islamske vjeronauke Edis Maksumić koji je do danas išao samo u džamiju, a ulazak u Sabornu crkvu za njega je novo, predivno iskustvo.
“Ovo je meni super. Tako se upoznajemo s drugim vjerama i drugim kulturama koje žive u našoj državi. Saznao sam da se svi molimo istom Bogu”, kaže Maksumić navodeći kako o drugim vjerama i religijama sada zna mnogo više što ga čini sretnim.
Sretan je zbog ovog projekta i njegova kolegica Amani Dagger koja kaže da je projekt pokazatelj napretka i promjena u društvu.
“Jako sam sretna što mi učestvujemo u ovome i jako sam sretna što vidim napredak i neku promjenu u društvu i što gradimo mostove među narodima”, kazala je vidno zadovoljna učenica.
Njezina kolegica Irina Kandić, koja izučava pravoslavnu vjeronauku, također nije skrivala radost ovoga druženja.
“Meni je drago što se upoznajemo tako s vjerama, da ne znamo samo o svojoj nego da upoznajemo i druge. Mislim, ako ne znamo dovoljno o drugoj vjeri, da ne možemo znati ni o sebi”, kazala je Irina za AA.
Direktorica Četvrte osnovne škole Seada Kuštrić naglašava kako je ovaj vid suradnje korak ka zajedništvu na kojem svi trebaju raditi.
“Ovo zajedništvo možemo nazvati jednim od vrlo važnih strateških ciljeva odgoja i obrazovanja, jer ostaviti djeci u amanet nešto drugačije, a da nije ovo što mi danas radimo mislim da bi bilo potpuno pogrešno za Mostar koji živi bogatstvo različitosti. Zna se iz istorije da je sultan Abdul Aziz učestvovao u izgradnji ove crkve zajedno sa ruskim carstvom tako da mislim da je to zajedništvo naš život, naša budućnost i najvažnija poruka mladima”, kazala je direktorica Kuštrić.
Mostarski imam Jusuf ef. Bećoja citirajući Kur'an kaže “da je Bog htio učinio bi sve ljude svijeta sljedbenicima iste vjere. No njegova mudrost je htjela da budemo različiti”.
“Prema tome, mi se moramo poštivati i međusobno uvažavati. To je jedini korak ka boljoj budućnosti”, kazao je mostarski imam za AA te poručio da se treba kod djece animirati svijet o važnosti različitog i drugoga, što je potrebno i kompletnom društvu u Bosni i Hercegovini.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook| InstagramUŽIVO na ovom linku.