Osim za svoje potrebe, brojni domaći proizvođači i firme, rade za inostrane firme. Prije nekoliko mjeseci na strano tršište firma Kismet iz Doboj Istoka počela je sa izvozom odijela talijanskog brenda Emporio Armani, ali sa etiketom „ Made in Bosnia“.
I jedina to radi u regiji. Šije odijela za kupca koji je sinonim za visoku i skupu modu. Dokaz je to da i naše firme mogu biti dio konkurencije na stranom tržištu.
Nakon završene ekonomske škole Merima Sinanović prije tri godine, nakon obuke, sjela je za šivaću mašinu. Danas, kroji vrhunska odjela.
“Meni je trebalo, evo sad recimo ovo odijelo Armani, trebala mi je godina dana da kažem da baš ovo znam raditi”, kazala je.
Šivanje odijela Emporio Armani veoma je zahtjevna tehnološka proizvodnja jer je za jedno odijelo potrebno više oko 350 operacija i 35 vrsta peglanja.
“Ja radim na šivanju Armani kragne. Zahtjevno je. Teško je ali mi uspjevamo jer je ovo teža proizvodnja. Nadamo se da ćemo uspjeti u ovome”, rekla je Edita Hodžić, uposlenica firme Kismet.
“Ja sam završila četiri godine tehničke tekstilne škole. Zaposlila sam se ovdje i radim za aparatom na kojem radimo džepove na zadnjicama, na postavi”, dodala je Melisa Mamelić iz Kismeta.
A sve je počelo prije 20 godina kao porodična manufaktura koja se sama razvijala, bez pomoći države, samo sa vlastitim rukama i željama, kažu u Kismetu.
“Cijelo vrijeme smo vjerovali da možemo nešto napraviit u mjestu gdje živimo u Maloj Brijesnici u Doboj Istoku. Suludo je da se to odlučite da radite najzahjevnije proizvode za svjetsko tržište ali, evo, sve je moguće”, kazao je Alen Karić, vlasnik firme.
Firma sada sa više od 300 radnika, šije obična odijela, skijaška odjela, bavarsku narodnu nošnju, a sve za tržište Austrije, Njemačke i Italije. Kako kažu, za to sve je trebalo puno truda, odricanja i praćenja savremenih tehnologija.
“Potrebni su, prije svega, dobri materijali, svi artikli koji se ugrađuju u odijeli, ono što jedan normalan kupac ne vidi, a što se se nalazi ispod postave. Potrebno je da sve to bude kvalitetno od finih materijala”, pojasnio je Dino Mrkanović, uposlenik ove firme.
“Ja vjerujem da u vremenima gdje živimo, samo kroz razvoj vrhunskih tehnologija možemo napraviti razliku na svjetskom tržištu sa specifičnim i kvalitetnim proizvodima, gdje ćemo postići cijenu kako bismo povećali dohodak”, dodao je vlasnik firme Alen Karić.
Ovdje se proizvede 150 odijela dnevno, a cilj je da se u narednom periodu taj broj udvostruči.
Prije godinu dana ova firma je izašla na domaće tržište sa muškim odijelom marke „ Kismet“ koje se, za sada, prodaje u salonu u sklopu firme, a planovi su da se ta odijela prodaju u buticima u drugim gradovima BiH.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook| Instagram.