Zbog ugaženog snijega i poledice saobraćaj je otežan na većini putnih pravaca u našoj zemlji, posebno na dionicama u višim predjelima. Zimske gume i upotreba lanace za teretna vozila i šlepere su obavezni, podsjećaju iz nadležnih službi.
Vozačima se savjetuje pojačan oprez, ali i pješacima koji se kreću zaleđenim i neočišćenim trotoarima u glavnom gradu BiH.
Dvadesetak centimatara snijega u gradu stvorio je brojne probleme vozačima, ali i pješacima koji su pokušavali doći do dijela očišćenog trotoara. Iako su nadležne službe danima na terenu, dijelovi trotoara i ulica u padinskim dijelovima grada još uvijek su pod snijegom i ledom.
Građani ističu da bi snijeg mogao biti bolje očišćen.
“Pošto je nama poprilično sve odmah sa ulice, sve je to ok, ali ovako po gradu moglo bi biti bolje.”
“Nije baš najbolje ali biće bolje.”
“Stanari koji žive tu, zajedno smo lopatali ispred, što se tiče komunalnog slabo ko da je prošo, tako da su stanari sve radili.”
“Očistim vazda i pospem so kojU sam dobio od OKI-ja, od upravitelja. Slabo hoće raja to čistit.”
Snijeg i led sa trotoara, mostova, pješačkih staza u Sarajevu danas je čistilo blizu 150 radnika zimske službe. Glavne saobraćajnice su prohodne i očišćene, međutim problem predstavljaju dijelovi grada u koje se zimska služba mora vratiti kako bi očistila očišćeno.
“Popravljaju se one stvari koje su nažalost već urađene. Imamo neodgovorne pojedince koji iz svojih bašta sa krovova kuća bacaju snijeg na već očišćenu saobraćajnicu”, istakao je Mirza Ramić, glasnogovornik KJKP Rad.
Saobraćajnice se čiste prema prioritetima u četiri gradske općine, kažu u zimskoj službi i dodaju kako su građani i pravna lica prema zakonu dužni ispred svojih objekata ukloniti snijeg u dužini koliko je njihovo vlasništvo.
“Pristupne puteve prema stambenim zgradama i uklanjanje ledenica sa privatnih objekata dužni su da izvrše oni koji su vlasnici, odnosno oni kojima stanovnici te zgrade plaćaju usluge održavanja”, potcrtao je Ramić.
Odgovornost za čišćenja snijega koji se nalazi na stajalištima javnog gradskog prijevoza je na preduzećima koja koriste stajališta, kažu u RAD-u. Da kompletan sektor održavanja cesta i tokom ljeta i tokom zime nije na zadovoljavajućem nivou, smatra profesor Osman Lindov. Nedovoljno pripremljene zimske službe, loše ceste, uz nesavjesne i neodgovorne vozače, doprinose saobraćajnom kolapsu, dodaje Lindov.
“Blokiranje jedne saobraćajnice, magistralnog pravca podrazumijeva pola sata više i kilometarske kolone, što nam se svaki put dešava u zimskom periodu. Dešavalo se posebno kod vozača teretnih vozila i autobusa, zbog lošeg održavanja tih vozila, dođe do saobraćajnih nezgoda, odnosno do proklizavanja. Jednostavno kod ostalih vozača individualnih vozila, mi moramo kudikamo prije od tog 15. novembra se pripremiti za zimu, ne čekati zadnji dan sa velikim snjegovima”, istakao je Osman Lindov, profesor.
Čišćenje padinskih ulica u Sarajevu trebalo bi biti završeno sutra, kažu u Zimskoj službi preduzeća Rad, a trenutno se radi na posipanju saobraćajnica kako bi se spriječilo stvaranje leda.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook| Instagram UŽIVO na ovom linku.