Pitamo i dalje gdje sve završava novac poreskih obveznika, ali i sredstva EU namijenjena građanima naše države.
Iako hrvatska vlada aktivira bespovratna sredstva Evropske unije za gradnju mosta na Savi, i ne smatra ga prioriitetom, iz Banje Luke tvrde da će do kraja godine biti raspisan tender kako bi već početkom 2016. počela gradnja. Za to vrijeme, autoput Banja Luka – Gradiška, koji je koštao 160 miliona eura, ostaje slijepi put.
Jedanaest je godina od početka priče o međudržavnom projektu mosta na Savi kod Gradiške. Počeli su je tadašnji ministri transporta Kalmeta i Dokić. Nastavili su mnogi drugi. Za to vrijeme izgrađen je autoput, 32 kilometra Banja Luka – Gradiška.
Na mjestu ove gomile zemlje gradit će se most na Savi – deset godina obećavaju. Nama s ove tačke preostaje ili u Savu ili nazad u Banja Luku.
A, u Banjoj Luci nam pojašnjavaju da je BiH obezbijedila 20 miliona eura, novac je to od GSM licenci, mobilne telefonije. Vlasti RS zabrinule su informacije iz Delegacije EU koja je rekla da most na Savi nije prioritet na Transevropskoj transportnoj mreži.
“Ja sam sutra u Sarajevu i pitat ću Andija Mekgafija da li je to zvaničan stav”, rekao je direktor Autoputeva Dušan Topić.
Dva su međudržavna mosta u opciji, jedan kod Gradiške i drugi kod Svilaja na koridoru 5c. Mostovi su, za neke umjesto inftrastrukturnih, postali geostrateški objekti.
Više u prilogu Snežane Mitrović.