Mostarska gimnazija je prva je srednja škola u BiH koja je dobila STEM laboratorij. Skraćenica je to za nauku, tehnologiju, inženjering i matematiku, a cilj projekta je da se ti predmeti podučavaju u svim svojim različitim disciplinama na integriran i sveobuhvatan način. Ovakav način učenja i poučavanja u nastavnom procesu je novina, te je naišao na oduševljenje kako učenika tako i profesora.
Nedugo nakon što je u O.Š „Amer Ćenanović“ u Sarajevu otvoren STEM laboratorij, Mostarska gimnazija postala je prva srednja škola bogatija za STEM učionicu. Ovim projektom povezuju se predmeti kao što su matematika, fizika, biologija, hemija, informatika i geografija, a STEM laboratorij je prilika da učenici uvide značaj spomenutih disciplina i učini ih interesantnijim. Nosioci nastavnog programa će umjesto profesora, zahvaljujući ovoj opremi ubuduće biti učenici.
“Pred njih će se na jednom času dati naprimjer izazov, stavit će se jedan zadatak pred učenika kao što i život stavlja, pa će učenici zajedno u razgovoru pokušati taj zadatak riješiti kreativno koristeći znanja koja su stekla kroz redovnu nastavu, i na taj način će oni od strane nastavnika biti samo usmjeravani”, pojašnjava Azra Kurtović, profesorica fizike.
3D printer, roboti, elektronički setovi, dio su materijala kojeg su dobili, a koji će uveliko olakšati nastavni proces. Ovaj laboratorij , kako tvrde profesori, važan je primjer za razvoj budućih stručnjaka jer djeci pruža mogućnost da upoznaju uzbudljiv naučni rad koji će odrediti njihove interese i pomoći im da se opredijele za STEM školovanje i karijeru.
“Ovdje možemo vidjeti jedan set koji se bavi čisto mehanikom, gdje djeca mogu praviti neke mostiće, drugi set je set koji se odnosi na optiku gdje učenici mogu praviti mikroskope, teleskope i imamo set koji se odnosi na elektroniku gdje se djeca uče nekim elektroničkim sklopovima”, kaže Vladimir Šarović, profesor matematike.
“Predviđeno je da učenici rade u grupama, da teoretski dio što su naučili pokušaju primjeniti i praktično. Sva oprema koja je stigla koristit će profesorima za razvoj učeničkih kompetencija i za pripremu učenika za dalji rad na Univerzitetu i lokalnoj zajednici“, navodi Haris Idriz, direktor Gimnazije Mostar.
Učenici s nestrpljenjem očekuju početak nastave u ovoj učionici, koja će u punom intenzitetu krenuti tek od idućeg polugodišta. Kažu bit će puno zanimljivije i lakše učiti STEP predmete.
“Pogotovo kod nas, ti se predmeti uče čisto kroz teoriju, pa mnogi učenici koje to zanima ne mogu da se pokažu u tome , da razumiju te neke stvari koje bi im bile dosta zanimljivije da ih vide kroz praksu. Na ovom robotu se može učiti i elektronika, mogu se pokazati zakoni mehanike na jednom ovom modelu, a mi smo ih dobili kao što vidite dosta”, kaže Nikola Filip, učenik IV razeda Gimnazije Mostar.
“Stvarno mi se čini zanimljivo, i sigurna sam da će nam pomoći da odaberemo naš životni put, a i motivisati na rad što se tiče škole jer ovo dosad je bilo samo teoretski”, kaže Amina Salčin, učenica III razreda Gimnazije Mostar.
Stem učionica opremljena je zahvaljujući organizacijama „Save the children“ i „USAID“, uz podršku Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK. U naredne dvije godine STEM obrazovanje biti će primjenjeno u 12 model-škola u Bosni i Hercegovini, u kojima će se opremiti STEM laboratorije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter|Facebook|Instagram i UŽIVO na ovom linku.