Ceste u BiH u katastrofalnom su stanju, a zbog radova i saniranja stvaraju se kilometarske kolone. Struka tvrdi kako se sve navedeno dešava zbog neznanja i nehtijenja države da se ozbiljno pozabavi planiranjem razvitka BiH.
Slike saobraćajne infrastrukture u BiH – kilometarske kolone na ulazu u tunel Vranduk II na magistralnom putu M-17 Zenica – Nemila. Odron na putnoj komunikaciji Sarajevo – Foča nije saniran, pored odrona napravljena je zaobilaznica. Tunel Crnaja na magistralnoj cesti Sarajevo-Mostar prokišnjava. S druge strane milijarde maraka za saobraćajnu infrastrukturu na čekanju u posljednjih godinu i po dana. Predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Denis Zvizdić pored ogromnih zaduženja i neizgradnje u saobraćajnoj infrastrukturi, pohvalio se i grant sredstvima vrativši se iz Poznanja, međutim i ona su na čekanju.
“Riječ je oko skoro 200 miliona KM dodijeljenjih grant sredstava za BiH, koja će biti operativna u momentu kada se ustvari krene procedura za izgradnju dionica na koridoru Vc“, izjavio je Denis Zvizdić, predsjedavajući Vijeća ministara BiH.
Posljednjih godinu i po dana BiH kroz zaduženja i grant sredstava ima između ostalog na raspolaganju više od 2 milijarde i 800 miliona maraka za izgradnju autoputeva i izgradnju i rekonstrukciju ostalih puteva. Iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH odgovaraju da je u toku 2018. i prvih šest mjeseci ove godine po osnovu posebne putarine za izgradnju i rekonstrukciju puteva i autoputeva ukupno prikupljeno više od 570 miliona maraka.
“Ova sredstva se prikupljaju na poseban podračun Jedinstvenog računa UIO i Uprava ih raspoređuje svakog radnog dana prema privremenoj Odluci Upravnog odbora UIO o raspodjeli ovih sredstava. Na račun rezervi se raspoređeuje 10 posto prikupljenih sredstava, odakle će se vršiti poravnanje nakon što Upravni odbor UIO usvoji konačan akt o raspodjeli, dok se ostatak sredstava rapoređuje na račune koje su Upravi dostavila entitetska ministarstva finansija i Brčko distrikt na način da Federacija BiH dobija 59 posto, Republika Srpska 39 posto i Brčko distrikt 2 posto“, navodi se iz UIO-a.
Stručnjaci smatraju da je neznanje i nehtijenje glavni razlog zbog kojeg BiH nema dovoljno izgrađenih kilometara autoputa. Dodaju da svi prizori bh. cestovne infrastrukture pokazuju da nema sinhronizirane planske aktivnosti sa najviših nivoa vlasti.
“Ja imam utisak, volio bih da me neko popravi. Nikada od Dejtona na ovamo, nije se našlo da se napravi jedan sastanak o cjelovitom načinu planiranja razvoja ove države. Gdje između ostalog krucijalno mjesto ima saobraćajna infrastruktura. Bilo da su putevi, željeznice ili vodni saobraćaj“, kazao je Munir Jahić, bivši ministar za prostorno planiranje u Vladi RBiH.
Dok struka tvrdi da nemamo plan za izgradnju saobraćajne infrastrukture, milijarde kredita, grant sredstava i posebnih poreza, posljednjih pet godina u Federaciji nije izgrađen nijedan kilometar autoputa. Trenutno je usporen saobraćaj prema sjeveru zbog radova na tunelu Vranduk, a najave su da bi mogli biti radovi na tunelu Crnaja što bi moglo stvoriti još kilometarskih kolona na cestama BiH.
Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez dozvole. Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad