Poruka iz Banjaluke: Kupuj domaće

Vijesti 13. sep 201918:41 > 19:10
N1

Podaci Vanjskotrgovinske komore govore da se u BiH konzumira 90 posto hrane iz uvoza. No, da bi se stvari mijenjale te promovisala domaća proizvodnja treba zasukati rukave. Upravo to čine u Banjaluci mladi ekonomisti koji su po drugi put organizovali domaći sajam hrane i pića.

Torotan. Sir iz mijeha sa manjim stepenom masnoće. Suv i dobro slan. Porijeklo ovog domaćeg proizvoda – Hercegovina.

“Torotan je sir koji se stavlja u mješinu. Mješina je koža od ovce koja se suši, obrađuje, očisti”, pojasnila je Nataša Vukoje iz mjesta Pađeni.

Uz sir su uvijek dobro išla vina. Ona koja proizvodi banjalučka biskupija imaju tradiciju.

N1: Cabernet sauvignon i Ranski rizling, kako te sorte uspijevaju u okolini Banjaluke?

“Dobro, jer im je pogodno tlo. Godina, nadam se da će biti uspješna, vidjećemo na berbi”, kazala je Petra Miklavčić iz vinarije Bonaventura.

Mesne prerađevine, alkoholna, ili osvježavajuća pića, pekarski proizvodi, poruka je ista: Kupuj domaće.

“Što se tiče povjerenja u domaće proizvode smatramo da naše 24 godne na tržištu BiH dovoljno govore.”

N1: Da li je konkurencija lojalna, ili nelojalna?

“Rećemo da je lojalna, mi se zaista trudimo da budemo pošteni prema sebi, kupcima i konkurenciji”, rekla je Andrea Lizdek iz Krajina Klasa.

Udruženje mladih ekonomista drugu godinu za redom organizuje promociju domaćih proizvoda.

“Uvoz je veliki problem, ali naše istraživanje je govorilo o preferencijama potrošača koji su rekli da bi kupovali domaće proizvode, ali da oni nisu dovoljno ispromovisani”, kazao nam je Srđan Udovičić.

Bosna i Hercegovina godinama ima negativnu spoljnotrgovinsku razmjenu. Uvoz hrane i živih životinja, veći je za čak pet puta od izvoza, žitarica – šest puta, dok voća i povrća uvezemo tri puta više nego što izvezemo.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad