Tunel Prenj biće jedan od najkompleksnijih objekata u istoriji bh. građevinarstva. Planirana dužina je 10 km, prolaziće kroz područje sa složenim geološkim sastavom, a ukoliko se izgradi, biće među 22 ovakvih tunela u svijetu.
Bosna i Hercegovina je relativno neprohodna zemlja. Tunel Prenj bi na određen način povezao državu od sjevera prema jugu i privukao promet od Budimpešte prema srednjem Jadranu. Zbližio bi i gradove.
“Mostar će nakon ovoga biti ispod sata. Moći ćete živjeti u Mostaru, a raditi u Sarajevu, i obrnuto. Sve je finansijski obezbjeđeno ostaju samo još tehnički detalji, sve bi moglo biti završeno za sedam godina”, tvrdi federalni premijer Novalić.
Stručnjaci za geologiju i gradnju tunela iz Austrije, Velike Britanije, Švedske, Slovenije, smatraju da je još uvijek rano govoriti o roku od sedam godina za završetak projekta te da bi bilo vro opasno započinjati konkretne radove prije detaljno odrađenih pripremnih istraživanja.
“Govorimo o terenu koji je vrlo zahtjevan i moramo donijeti pažljivu odluku o koracima i rizicima. Važna i opasna su dva segmenta: podzemne vode i stjenovito područje”, kaže Peter Šubert.
Opširnije u prilogu Ivane Erić.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad