Učenici iz Kantona Sarajevo postigli su oko 20 bodova više od nacionalnog prosjeka - 416 bodova iz prirodoslovne pismenosti, 423 iz matematičke pismenosti, te 428 bodova iz čitalačke pismenosti, navela je između ostalog članica tima za evaluaciju PISA testiranja, prorektorica za naučno-istraživački rad Univerziteta u Sarajevu Dženana Husremović na danas održanoj prezentaciji rezultata tog testiranja za Kanton Sarajevo.
Iz Kantona Sarajevo na testiranju su učestvovali učenici iz 15 srednjih i devet osnovnih škola.
Husremović je skrenula pažnju na činjenicu da u Kantonu Sarajevo 41 posto djece ima gornji socio-ekonomski indeks, što je uz Zapadno-hercegovačku županiju najviše rangirano u državi.
To se, kazala je, pokazalo kao važan parametar imajući u vidu da je u odnosu na ostale kantone, Kanton Sarajevo u prednosti i do dvije godine školovanja u odnosu na kantone u kojima učenici imaju niže socio-ekonomske statuse.
Index ekonomskog, socijalnog i kulturnog blagostanja djeteta pokazuje koliko dijete u svojoj užoj i široj zajednici ima resursa koji mu mogu pomoći u njegovom obrazovanju, uključujući i roditeljsku upućenost. Među faktorima koji utiču na taj index je obrazovanje roditelja, broj knjiga i dječijih knjiga koje se nalaze u stanu učenika, korištenje obrazovnih softvera i drugo.
Također, kako je prezentirala Husremović, djevojčice su imale u prosjeku oko 30 bodova više od dječaka.
Za ministricu obrazovanja u Kantonu Sarajevo Zinetu Bogunić rezultati PISA istraživanja jesu porazni, ali smatra da je velika stvar što je BiH uopšte ušla u istraživanje.
– Rezultate je potrebno dobro proanalizirati i uvesti mjere kako bi se postignuća učenika poboljšala. Nadamo se da će se istraživanje PISA nastaviti i 2021. godine – istaknula je Bogunić, dodavši da je potrebno i da bh. vlasti do kraja godine uplate sredstva kako bi istraživanja mogla biti provedena.
Bogunić je mišljenja da rad na reformi obrazovanja na osnovu mjerljivih pokazatelja, kakve daju rezultati PISA i TIMSS istraživanja, treba biti fokus svih nivoa vlasti.
PISA istraživanje koje mjeri postignuća učenika u BiH prvi put je urađeno 2018. godine. Rađeno je na uzorku od 6.480 učenika, u 213 osnovnih i srednjih škola u kojima je testirano 46 petnaestogodišnjaka, a u fokusu je bila čitalačka pismenost. Rezultati pokazuju da minimalni nivo funkcionalne pismenosti ne dostiže 58 posto učenika u matematici, 54 u čitanju i 57 u prirodnim naukama.
U ovoj godini očekuje se objava rezultata TIMSS istraživanja u kojem su učestvovali učenici 4. razreda osnovnih škola, a koje će pokazati njihove matematičke sposobnosti.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad