Gradsko vijeće Zenice, većinom glasova vijećnika, na današnjem zasjedanju nije usvojilo prijedlog gradonačelnika Fuada Kasumovića za održavanje referenduma građana s pitanjem: "Da li Grad Zenica treba izdvojiti sredstva za rješavanje finansijske krize u JKP Zenicatrans-prevoz putnika".
Vijećnici su smatrali kako je oko milion KM, koliko su procjene da će koštati referendum, “bacanje para”. Pritom nije sigurno ni da će izaći potrebnih 50 posto građana upisanih u birački spisak, što je uslov za uspješnost referenduma, ali da bi do tada, kako su isticali, gotovo sigurno preduzeće propalo.
Kasumović je novinarima kazao da je „ubijeđen da je ovo kraj Zenicatransa“, a sa govornice je najavio da će Općinski sud u Zenici u ponedjeljak donijeti odluku o deblokadi Autobuske stanice.
“Nažalost, radnici su zavedeni, pokradeni od bivše vlasti, koja ih je sada nagovorila da blokiraju grad. Izgubili su linije”, kazao je Kasumović.
Predsjednik Sindikata Huso Sarvan, u odgovoru na novinarsko pitanje da prokomentariše izjavu Kasumovića da je „ovo kraj Zenicatransa“, kazao je kako “ništa nije završeno”.
“Nastavak slijedi, idemo s istim aktivnostima – blokada Autobuske stanice i “odmrzavanje” štrajka glađu”, najavio je Sarvan, koji je dodao kako će, nakon sastanka s radnicima, donijeti odluku da li će štrajk glađu „odmrznuti“ odmah danas ili će početi od sutra. On je najavio kako će se grupi od 20-ak radnika koji su od prošlog utorka do subote u holu stanice štrajkali glađu, priključiti još nekoliko radnika.
Sarvan je kazao da je bivši predsjednik Nadzornog odbora Vahdet Drino, kojeg je hvalio gradonačelnik Kasumović, prijetio njemu i direktoru Darminu Terziću te da je donio “neke odluke koje su naše preduzeće, samo za prošlu godinu, koštale blizu 760.000 KM”.
“Sve je rađeno da se na bezobrazan način urušimo i srušimo do kraja. Agonija Zenicatransa traje od 1996. godine. Imaju istražni organi koji trebaju to da utvrde, ali nikada od 1996. do 2016. godine nije bilo govora o gašenju Zenicatransa. Zenicatrans treba ovom gradu u bilo kom obliku i sa bilo kojim radnicima. Javni prijevoz mora postojati, a na koji način to je do Gradske uprave i gradonačelnika. Ali, bezobrazno je da se radi na ovaj način i da se ljudi dovode u situaciju da štrajkuju glađu, da ostaje bez posla te da većina njih neće moći naći posao”, kaže Sarvan.
Direktor tog preduzeća Darmin Terzić, u odgovoru na pitanje zamjenika predsjedavajuće Gradskog vijeća Jasmina Hodžića da li je tri miliona KM, koliko su željeli amandmanima osigurati iz budžeta za 2020. godinu, “bacanje para”, odgovorio kako misli da “to nije bacanje para”.
Terzić je vijećnike obavijestio da ima pripremljen Sanacioni plan te da u njemu stoji kako je potrebno reducirati neke nerentabilne linije, ali i uvećati cijenu pojedinačne karte za gradsku vožnju, koja sada iznosi 1 KM, kao i godišnje karte za penzionere, koji plaćaju 80 KM, dok Grad subvencionira 23 KM po penzioneru.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad