Probijeni prvi metri tunela Počitelj (FOTO)

Vijesti 22. feb 202011:27 > 11:30
JP Autoceste FBiH

Osim aktivnosti na poddionici Buna – Počitelj, na kojoj radovi polako dolaze u završnu fazu, na području Hercegovine intezivirani su i radovi na izgradnji 11 km duge poddionice Počitelj – Zvirovići.

Poddionica Počitelj – Zvirovići, koja je dio dione Počitelj – Bijača, podijeljena je na dva lota.

LOT 1 obuhvaća trasu autoceste od petlje Počitelj do početka mosta Počitelj i od kraja mosta Počitelj do petlje Zvirovići. Na kompletnoj dužini trase je izvršen površinski iskop i trenutno se rade zemljani radovi i temeljanje pojedinih objekata. Na tunelu Počitelj približne dužine 1200 metara, na južnom portalu počelo se sa podzemnim iskopom i probijanjem tunela za obje cijevi (trenutno desna cijev probijena na dužiniod 35 m, a lijeva 10 m). U narednom period je planiran nastavak zemljanih radova, prvenstveno na iskopu i izgradnji nasipa. Također se planira početi sa radovima na izgradnji potputnjaka Ševaš Njive, natputnjaka Gradina, mostova M2, M3 i M4 kao i proboj tunela Počitelj sa sjeverne strane. Trenutno je na izgradnji angažirano 160 radnika i inženjera i više od 90 strojeva.

JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH
JP Autoceste FBiH

LOT 2 obuhvaća izgradnju kolosalnog mosta Počitelj, jednog od najkompleksnijih objekata na cijelom Koridoru Vc, dužine 975 metara i maksimalne visine stubova od 100 metara, čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve. Radovi na izradi pristupnog mosta preko rijeke Neretve su pri kraju – trenutno se izvodi nasip kod upornjaka na desnoj obali rijeke. Od daljnih aktivnost planirana je izrada šipova na stubnom mjestu S4 za potrebe izvođenja statičkog ispitivanja šipa, a planira se i nastavak uređenja gradilišnih ureda i gradilišne betonare.

Izvođač radova za LOT 1 je China State Construction Engineering Corporation Limited (Kina), dok radove na izgradnji mosta (LOT 2) izvodi konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina).

Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići financira se iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Europskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 milijuna eura i bespovratnim sredstvima Europske unije u visini od 5 milijuna eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Predviđeni rok izgradnje za Lot 1 je 24 mjeseca, a za Lot 2 30 mjeseci.

Na jugu Hercegovine, uz aktivnosti na dionicama Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, u 2020.god kreću radovi i na izgradnji dionice Tunel Kvanj – Buna, ukupne dužine 5,25 kilometara. Na dionici Tunel Kvanj – Buna gradit će se dvocijevni tunel Kvanj, desna tunela cijevi dužine 2.645 m i lijeva cijev dužine 2.720 m, vijadukt i nadvožnjak, a ostatak trase se nadovezuje na dionicu Buna – Počitelj. Također, u okviru ovog projekta biti će rekonstruirana i regionalna cesta Buna – Domanovići, ukupne dužine 14,5 km.

Dionica Tunel Kvanj – Buna financirat će se iz sredstava osiguranih kod Europske investicijske banke (EIB) i mogućim bespovratnim grant sredstvima odobrenim od strane WBIF-a.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad