Mladi iz Bihaća, Pala, Tuzle, Zenice, Banja Luke i Mostara proteklih mjeseci su uz stručnu pomoć mentora vrijedno radili na razvijanju svojih poslovnih planova. Iskustva, ideje i potencijalne probleme, razmijenili su tokom konferencije pod nazivom „Živjeti i raditi u BiH“. Projekti su, kako tvrde, puni inovacija i ideja koje doprinose kvaliteti života na ovim prostorima i stvaranju novih radnih mjesta.
“Predstavljam novonastalo Udruženje Ekon Vita koje egzistira već četiri mjeseca u Zenici. Namjena mu je povećanje kompetencija i profesionalizacija poslovanja. Nudimo određene edukacije koje mogu pomoći drugima da dođu lakše do posla, ali cilj nam je da potaknemo da mladi ostanu u BiH“, kazao je Šerif Softić, student Ekonomskog fakulteta u Zenici.
I dok veliki broj građana pakuje kofere za odlazak u inostranstvo, ovi mladi ljudi tvrde, dovoljno mogućnosti ima i u našoj zemlji. Razloga za život ovdje, za njih ima mnogo.
“Ja vjerujem da ima mogućnosti za one koji aktivno traže posao, uvijek se može dogoditi da ne možete biti zaposleni u branši za koju se nadate, ali život može donijeti i bolje od očekivanog, ukoliko se potrudite i date više od sebe“, rekla je Kristina Vujević, studentica Studija turizma u Mostaru.
“Pozicija mladih ovisi o nama, o tome koliko mi stvarno želimo da napredujemo u svojoj državi. Kada sve to posložimo u svojoj glavi, cijela mladež i naše društvo će rasti“, naveo je Adis Abdić, student Ekonomskog fakulteta u Bihaću.
A stalno promovisanje boljeg života izvan bosanskohercegovačkih granica, poručuju, nikako ne pomaže u motivisanju mladih da ostanu.
“Neke negativne vijesti cirkulišu, i tako pozitivne priče od ljudi koji su otišli vani dolaze do njihovog uha i nadaju se nekoj boljoj egzistenciji vani, iako kad uzmete platu i životni standard tamo i ovdje, to dođe negdje isto, samo imaju možda veću sigurnost“, komentarisao je Softić.
Mnogo je primjera uspješnih poslovnih ideja koje su već zaživjele. Gordana Cerovina, pokrenula je vlastiti biznis, nakon što je godinu dana provela na birou. Osnivač je i direktor računovodstvene agencije. A za takav korak, kaže, potrebno je ispitati tržište, njegove potrebe, te analizirati izvodljivost ideje.
“Neophodno je da odvagate svoje šanse i mogućnosti, da napravite neki osnovni biznis plan. Uglavnom postoje i fondovi Zavoda za zapošljavanje, izvori finansiranja. Neophodno je da se informišemo“, naglasila je Gordana Cerovina, agencija „Cera group“.
Iako malobrojni, mladi koji vide budućnost u Bosni i Hercegovini, ipak, postoje, iako prije svega, žele dobar posao, uređeno društvo te sigurnost i perspektivu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad