Emocionalna, ali i cjelokupna situacija među džematlijama je daleko bolja nakon odluke Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini da se dozvoli prisustvo i noćnim namazima, posebno teravih-namazu, rekao je Mevludin efendija Dizdarević, muftija zenički.
“Osjeti se poboljšana klima, jedna lijepa i topla atmosfera. Jer, ramazan zaista nije potpun ukoliko se ne živi, ne osjeća, ukoliko se radost ramazana ne podijeli sa drugima. Moje raspoloženje i osjećanja su također, takvi. Iznimno sam veseo i radostan zbog činjenice da smo otvorili džamije i za veći broj naših džematlija. Drago mi je i zbog mene lično, ali i zbog mnogih ljudi, mnogih upita koje smo imali u proteklom periodu. Jer, mi smo svaki dan bili izloženi upitima, insistiranjima, molbama i traženjima naših džematlija da dozvolimo dolaske u džamiju, a osobito u posljednjoj trećini ramazana. Hvala Allahu dž. š. uslijed promijenjene i poboljšane epidemiološke situacije mi smo dozvolili, odnosno Rijaset Islamske zajednice u BiH je to dozvolio”, naveo je muftija Dizdarević.
Stoga su sada, naglašava muftija Dizdarević, uz prisustvo teravih-namazima džematlije u mogućnosti da tu toliko važnu radost ramazana podijele sa drugima.
“Zato su nam ustvari važne teravije, važni zajednički namazi. Jer, na taj način mi jednu pozitivnu atmosferu, pozitivna osjećanja osnažujemo družeći se sa drugim oko sebe. U tom pogledu izražavam svoje zadovoljstvo”, kazao je muftija Dizdarević.
Na drugoj strani, kaže, tražili su i traže izvještaj od glavnih imama da vide kako su su se imami prilagodili trenutnim okolnostima i kakva je ukupna situacija u tom pogledu, odnosno kako se poštuju propisi i norme koje važe prilikom prisustva namazima.
“Lično sam obišao nekoliko džemata da vidim na terenu kako stvari funkcionišu. I zaista Islamska zajednica u BiH može biti ponosna na svoje džematlije, na svoje pripadnike s obzirom da se u gotovo svim džematima prilično revnosno poštuju propisi i normativi Islamske zajednice u BiH i u kontekstu ove epidemiološke situacije. Sinoć sam bio u Žepču gdje sam imao priliku u glavnoj Gradskoj džamiji da vidim između ostalog, i poštivanje tih normi. I mogu kazati da su i imami na terenu, ali i džematlije krajnje odgovorni u tom pogledu. S tim u vezi možemo zaista biti ponosni”, kazao je muftija Dizdarević.
Obilježavanje noći Lejletul-Kadr u džamijama
S obzirom da u entitetu RS i dalje od 22 sata postoji policijski sat, muftija Dizdarević, kaže kako je Islamska zajednica u BiH vezano za to dala veoma jasna uputstva.
“Činjenica je da se Islamska zajednica u BiH mora uklopiti u određeni pravni okvir. I pravni okvir tamo, u RS-u je na neki način drugačiji, nego u FBIH. I u tom pogledu u RS-u će se ponašati onako kako njihov pravni okvir dozvoljava. Mi nećemo insistirati da se prema Islamskoj zajednici ponaša ekskluzivno u smislu da muslimani, džematlije imaju ekskluzivitet u odnosu po tom pitanju, prisustva noćnim namazima. Tako da se na tome neće insistirati. I pozivamo imame i džamatlije da poštuju pravila na terenu na kojem jesu”, poručio je muftija Dizdarević.
Kada je u pitanju obilježavanje 27. noći ramazana, Lejletul-Kadr to će biti prvi program koji će se ovog ramazana obilježiti u džamijama.
“Bit će obilježavanja 27. noći ramazana, ali ne u onom obimu i ne na onaj način na koji smo do sada navikli. U ranijem periodu smo, ranijih godina svo vrijeme gotovo do sehura provodili u džamijama, uz različite programe, druženja, kahve… Međutim, ovaj put to neće biti slučaj. Preporuka Islamske zajednice u BiH je da se ipak, u što je moguće kraćem periodu ostaje u džamijama. Tako da će i ti programi biti krajnje reducirani. Mnogi medžlisi već snimaju programe za svoje džematlije koje će publicirati na društvenim mrežama, neki će se emitirati i na TV ekranima. Tako da će to biti jedan vid dopune toga. Ali, istina je da mi nećemo u onom kapacitetu kakav znamo od prije sigurno obilježavati 27. noć ramazana”, naglasio je muftija Dizdarević.
Za klanjanje bajram-namaza iskoristiti prostor oko džamija
Kada je u pitanju klanjanje i proslava Ramazanskog bajrama, muftija Dizdarević, kaže kako će se još pratiti epidemiološka situacija.
“Ima još desetak dana do Bajrama. Činjenica da desetak dana u ovakvim okolnostima nije mali period. To je značajna vremenska distanca, ali gledajući iz ove perspektive očekujemo da ćemo iskoristiti gdje god je to moguće otvorene prostore, prostore u kojima su musalle i druge gdje je moguće da se napravi distanca među džematlijama za klanjanje bajram-namaza. I u tom pogledu to će biti preporuka našim imamima”, naglasio je muftija Dizdarević.
Džamije će se, kaže, koristiti u onom kapacitetu u kojem mogu, a dvorišta, haremi džamija i okolni prostori uz porilagođavanje novim okolnostima.
“Jer, naravno, imami će morati obezbijediti ozvučenje da bi se moglo obaviti bajram-namaz. To su ustvari osnovne preporuke. Naravno, imami će svakako i na bajram-namazu upozoriti i dati određene instrukcije džematlijama kako se ponašati u datim situacijama. Trebat će džematlije da ponesu svoje serdžade ukoliko zaista hoće da klanjaju, da obave namaz, da obave Bajram-namaz. Ukoliko hoće samo da stoje i to je na neki način legitimno. Ali, ko hoće da obavi namaz morat će se zato pripremiti. Islamska zajednica u BiH će iskoristiti svoje kapacitete u onom smislu u kojem može. Ali, u Zenici, gdje će 1.000 ljudi klanjati u prostorima oko Čaršijske džamije to je nemoguće, toliki prostor prekriti tepisima, hasurama… Ali, je preporuka da se iskoriste, vjerujemo da će biti lijepi dani, te pogodnosti pa da se prostori prilagode za te potrebe. I da se skrati koliko je moguće sa obredom samog klanjanja bajram-namza i hudbe koja se pri tome upućuje. To će biti preporuke”, naveo je muftija Dizdarević.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad