Pogledajte kako izgleda let paraglajderom od Sarajeva do Mostara (VIDEO)

Vijesti 06. aug 202012:55 > 13:02
Youtube/screenashot

Prije nekoliko dana član kluba Extreme Sport Sarajevo Mirvad Zenuni, preletio je paraglajderom veoma zahtjevnu dionicu sa Bjelašnice iznad Sarajeva do visoravni Goranci iznad Mostara. Ovo je ruta koja se zbog svoje kompleksnosti i veoma zahtjevnog terena ne koristi pa to čini ovaj prelet značajnijim.

Opisao je svoj doživlj polijetanja koji je počeo sa Međustanice na Bjelašnici.

“Počeo sam prilično kasno, nažalost, jer sam kasnio na start. Na Bjelašnici je penjalo do 2500 metara, pa sam grebenom prema Hranisavi preletio preko Stanara i uživao u pogledu na ovaj divlji i zabačeni dio Bjelašnice prema Sitniku, a sam prelet preko Hranisave i grebena Djevičanskih stijena na maloj visini je nešto sto oduzima dah. Dalji let prema Konjicu je bio posebno napet i uzbudljiv, jer sam bukvalno grebao cijelu dionicu iznad tla, dok je blagi rotor konstantno zadavao udarce. U Konjicu sam uspio naći blagi termal na stijeni iznad Gazprom pumpe, kojeg sam pratio i koji je blago zanosio preko grebena kojeg sam lagano pratio nizvodno, paralelno sa Jablaničkim jezerom. Na kraju grebena sam se uspio izvući na sedlo iznad Jablanice, gdje me je dočekao očekivani rodeo”, ispričao je Zenuni.

Sjeveroistočni vjetar s leđa, pomješan sa žestokom termikom iz Jablaničkog grotla, nestabilna dizanja do 4-5m/s sa konstantnim udarima koja su išla do 1.900 m, kako je rekao, obezbjedilo mu je visinu potrebnu da se okači na istočni greben Prenja koji je posmatrao od kako je počeo letjeti i maštati o danu kada ću letjeti iznad njega.

“Nastavak leta je bio žestok, uzbudljiv, zbog pogleda na strme litice i stijene dok se mješaju žestoka termika sa osunčanih padina i vjetar od 7-8m/s koji je dolazio preko grebena sa sjeveroistoka. Nemogućnost penjanja na veće visine da napustim zonu jakih turbulencija, učinilo je ovaj let posebnim jer sam letio na visinama gdje sam mogao da vidim i najmanje detalje na reljefu. Uživam u prizorima u kojim niko prije mene nije, prolazim rutu kojom niko nije i zasigurno neće neko vrijeme, koja izaziva strahopostovanje jer i najmanja greška koja bi rezultirala slijetanjem u kanjon kod Drežnice mogla bi me kostati mnogo…pa barem prinudnim slijetanjem u jezero. Izlazim dalje na greben, odlučim pravac Paninice i Mostara da bih kasnije nastavio ka Ljubuškom, međutim, vjetar je na platou iznad Goranaca prilično pojačao, što je rezultiralo konstantnim nisponom i slijetanjem u Gorance”, kazao je.

Nakon slijetanja, priča, poslao je poruku Mari, letaču iz Mostara da ga pita za savjet kako da se prebaci do civilizacije.

“Kad je čuo da sam doletio iz Sarajeva, sav oduševljen savjetuje da prvo svratim u konobu Goranci koja je 3-4 km hoda od moje lokacije, te da obavezno naručim planinsku hurdu da pojedem. To je sir kojeg prave u tom kraju, zapečen na maslu i zaliven jajima. Uh, kako sam samo uživao u hurdi i pivu dok sam u glavi rezimirao ovaj let. Kilometrazžom nije prevelik, 70,2 km ali sigurno jedan od meni najdražih i najuzbudljivijih”, ispričao je Zenuni.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad