Izborna godina donosi i početak, ali i izgradnju važnih infrastrukturnih projekata, kako u lokalnoj zajednici, tako i u širem interesu za Bosnu i Hercegovinu. Političari se ne slažu da nam prašina, koju izazivaju mašine prokopanim putevima stiže samo uoči izbora, dok ekonomisti vjeruju kako se ozbiljniji projekti sporo realizuju.
Novi radovi i krčenje na dionici Sarajevske transferzale privukao je više zvaničnika, nego samih radnika, ali i to je bilo dovoljno da se nadležni pohvale kako se očekuju radovi na jednom od najvećih projekata, koje Kanton Sarajevo treba da realizuje.
“Očekuje nas u narednoj sedmici raspisivanje javne nabavke za tunel Kobilja glava, obzirom da po procedurama EBRD-a smo morali produžiti malo zbog samog projekta i harmonizacije projekta”, kaže Adi Kalem, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo.
Bageri na ulicama, prokopani putevi, izradnja parkova, sve pred sami početak predizborne kampanje, a tek je počelo.
Dolaskom izborne godine dolaze obećanja, ali i izgradnja. Tako i ove godine kada su lokalni izbori, kreće i izgradnja, kao i u Istočnom Sarajevu gdje se gradi još jedan kružni tok. Zanimljivo da je početak radova bio sredinom avgusta, a završetak radova planira se za 90 dana, nekako pred same izbore.
U istom gradu, samo druga dionica, svečano otvorena ulica duga neto više od 1.100 metara. Svečano, uz jelo i piće na samoj ulici, uz prisustvo zvaničnika grada i građana. Načelnik opštine Istočno Novo Sarajevo Ljubiša Ćosić za osam godina svog mandata kaže da se mnogo izgradilo i ne slaže se da se gradi i otvara samo u godini izborne kampanje, ali kaže kako su izbori svake dvije godine, pa bi se moglo i tako protumačiti
“Radi se o projektima koje mi pažljivo planiramo još iz nekog vremena 2013., 2014. Pa smo išli sa projektovanjem revizijom projektne dokumentacije, pripremom i naravno obezbjeđenjem finansijskih sredstava. Sve se to nekako moram reći narodski, potrefilo da će dobar dio tih projekata biti završen ove godine”, navodi Ćosić.
U isto vrijeme, oni u samom vrhu obećavaju ozbiljan zamajac u izgradnji ozbiljnih puteva, poput Koridora Vc o kome mediji kao papagaju izvještavaju o kreditima za njegovu izgradnju, dionicama koje se grade. Mnogo toga se radi, probijaju se tuneli, najavljuje i završetak dionica, poput one kod Zenice i to pred same izbore. Najavljuju se investicije, pa čak i da će se poboljati investiciona potrošnja
“Ta investicija, čuj pokrenuto. Ona je stala, nje nema. I imamo one 3D simulacije puteva, koječega. Ali ne vidimo da se nešto počelo graditi, da se gradi ovih zadnjih godina. Zato me zanima kojim, je li to opet dizanje kredita za investicije. Hoćemo opet sada IBRD, EIB, svi ostali, pa idemo tu”, pita Svetlana Cenić, ekonomistica.
U naredna dva mjeseca građani moraju biti strpljjivi. Gušiće se neko vrijeme u prašini na gradilištima, ali će imati nove izgrađene dionice, kružne tokove i parkove i sve tako do naredne izborne godine, za dvije godine.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad