Problemi GRAS-a još na čekanju: "Postoji lijek, ali liječenje će biti bolno"

Vijesti 19. sep 202018:38 > 18:44
N1

Još nema konačnog plana za rješenje nagomilanih finansijskih problema u preduzeću GRAS u Sarajevu, teških milione maraka i starih više od dva desetljeća. Rješavanje bi moglo potrajati još najmanje desetljeće.

“To je prije svega menadžment koji je vodio to preduzeće, Vlade i Skupštine koje su imenovale te ljude. Jedna sprega koruptivnih i kriminalnih radnji je dovela to preduzeće i niz drugih u ovakvo stanje”, rekao je bivši ministar privrede i komunalne infrastrukture KS Srđan Mandić.

Aktuelni ministar saobraćaja objašnjava da je Kanton samo ove godine uložio 110 miliona u javni prevoz, ali da su za GRAS-ove probleme potrebne kratkoročne i dugoročne mjere koje planiraju sprovesti. Najveći problem trenutno su blokirani računi, ali i dugovanja.

“33,6 miliona KM prema UIO, 90 miliona plus 45 miliona prema Poreskoj upravi FBiH i između 18 i 20 miliona KM radnicima koji su pokrenuli tužbe”, rekao je ministar saobraćaja KS Adi Kalem.

Premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić najavljuje i otpuštanja.

“Znamo da je dio radnika tužio KS zbog diskriminacija. Drugi dio radnika je višak, mi imamo sigurno 300 radnika koji su višak”, rekao je Nenadić.

I prethodna Vlada tražila je da se ukine restoran i štamparska djelatnost GRAS-a koja nije potrebna u ovom javnom preduzeću. Ministri iz bivše Vlade objašnjavaju da su ovo preduzeće uništili kadrovi SDA na rukovodećim pozicijama, dok s druge strane iz SDA odbacuju takve optužbe, odgovarajući da je SDA nnajdržavotvornija stranka. Na pitanje N1 “Da li su plate radnika GRAS-a sigurne u narednom periodu?” ministar Kalem odgovara:

“Imamo novac za platu. To su te subvencije. Gras se ne bi našao u ovoj situaciji da je bila bolja tarifna politika. Da se znalo ko će tačno održavati infrastrukturu kojom saobraćaju vozila GRAS-a”.

Mandić dodaje kako je “GRAS jedna rana koja je inficirana”.

“Postoji lijek, ali to liječenje će biti bolno”, kazao je.

Bolne su i činjenice za radnika GRAS-a kojima godinama nije uplaćivan radni staž, ali i građani koji 25 godina nakon rata nemaju odgovarajući javni prevoz. U narednom periodu najavljuju se novi tramvaji i trolejbusi, te rekostrukcija pruge od Marindvora do Ilidže koja će koštati budžetske korisnike 20 miliona eura.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad