Iako se ni prethodnih godina sarajevski aerodrom nije mogao pohvaliti ogromnim brojem putnika, taj je broj ove godine smanjen za 90 posto u odnosu na prethodnu. U junu, julu i avgustu kroz aerodrom je prošlo samo 39 hiljada putnika, broj uposlenika isti kao ranijih godina, gubici milionski. Bez obzira na krizu zračnog prometa u cijelom svijetu stručnjaci upozoravaju kako je stanje na drugim aerodromima bolje.
Četiri dolazna I četiri odlazna leta danas na Međunarodnom aerodromu Sarajevo više su od dnevnog prosjeka, najčešće budu dva. Aerodrom u Podgorici s mnogo manje stanovnika danas ima sedam dolaznih i odlaznih letova. Slična je situacija i u Skoplju. Eksperti ističu problem Sarajevskog aerodroma je u nastavku loše politike u aviosaobraćaju i lošem odgovoru menadžmenta na krizu.
“Svi u svijetu su sad u nekoj krizi vezano za turizam i aviosaobraćaj i samo one kompanije i oni aerodromi koji imaju sposoban kadar i menadžment mogu polako izlaziti iz te krize. Jedino se tu oteo Tuzlanski aerodrom koji skroz drugačije radi i Tuzlanski aerodrom može polako da konkuriše i Podgorici i Skoplju”, kazao je Rifat Tirak, ekspert za aviosaobraćaj.
Bez obzira na alarmantnu situaciju, još uvijek nije “zamrznuta” ni naknada za razvoj zrakoplovstva u iznosu od 10 eura. Cijene karata diktiraju broj putnika, a oni u karti plaćaju više 58 KM naknade.
“Aerodrom Tuzla je smanjio i plate i razrješio i mnoge druge takse samo da bi imao što više letova, to na Sarajevskom aerodromu niko i ne razmišlja. Još uvijek je parking na aerodromu tri marke, cijene usluga nisu uopšte pale, a menadžment da je sposoban on bi o svemu tome razmišljao i normalno dolazio do novih rješenja kada je u pitanju dolazak novih aviokompanija u našu zemlju”, kazao je Tirak.
Za osam mjeseci gubitak MAS-a je oko osam miliona KM, a ono o čemu se razmišlja je novo zaduživanje.
“Sa premijerom Novalićem održan je sastanak u vezi osiguranja garancija za kreditni aranžman kod Razvojne banke i suglasnost za kolaterale kod komercijalnih banaka kako bi se osigurala sredstva neophodna za kontinuitet poslovanja društva”, kazala je Sanja Bagarić, glasnogovornica Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
Trenutno iz Sarajeva leti samo šest kompanija, deset manje u odnosu na 2019. godinu, i pitanje je kako ih vratiti kad ovaj aerodrom ima najviše naknade u regiji, a pogotovo kako privući nove. Dolazi zima i dodatno smanjenje aviosaobraćaja, i samim tim još veći gubitci koji se za kompletnu godinu predviđaju na više od 16,5 miliona KM. Bez obzira na ulaganja svih prethodnih godina, MAS bi u perspektivi mogao da ostane prazan, bar kada je riječ o putnicima.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad