Plakati - jedno od ključnih obilježja predizbornih kampanja, od danas su na bh. ulicama. U prvom planu uglavnom poznata i poneko nepoznato lice. Svi sa sličnom porukom - pobijedit ćemo one druge, i bolji dani dolaze. A građani, iako će izaći na izbore, u politička obećanja ne vjeruju.
Profesionalno uslikani. Retuširani. Neki sa širokim osmijehom. Neki krajnje ozbiljni. Veliki slogani za još veća obećanja. Neki otišli dalje od tradicionalnog plakata – do elektronskog.
Građani pak, bez pretjerane euforije. No, kažu glasat će. Dok postoje politička obećanja, postoji i nada. Brojni su se danas okupili kako bi ispratili defilee političkih stranaka u Istočnom Sarajevu. Ovo su njihove poruke:
“Očekujem sve najbolje. 8A šta je za vas najbolje?) Najbolje da bude bolji standard, bolji život”.
“Trebalo bi nešto biti bolje koliko, toliko naročito za nas penzionere. Ja tako smatram jer ipak smo mi najviše ugroženi”.
“Pa bolje za sviju, samo neka se Srbi slože, e to jedino treba da bude, a normalno svijet treba i da se zaposli da se ove firme otvaraju što su propale prije 10, 15 godina, da nam narod ne ide nego da ostane svoj na svome”.
“Da se povećaju penzije, da se omladina zaposli i to je to, standard, novac je u pitanju, da se pojača standard. (Jeste li odlučili za koga glasati?) Pa ja imam svoje određene kandidate, tako da ne bih se izjašnjavao. (Jeste li i ranije glasali za njih kažete i nije vam baš neki standard?) Pa nije ali eto šta ja znam, dobro je”.
Kako u govorima, tako i na plakatima, iako su izbori lokalni, većina političkih poruka daleko su od uobičajenih problema s kojima se građani svakodnevno suočavaju. No, mnogi građani tvrde kako im plakati nisu dovoljni da bi donijeli odluku, te da će biti presudni programi koje stranke budu iznosile tokom kampanje.
Anketa Sarajevo:
“Iskreno ne očekujem nikakva poboljšanja, ali dužnost nam je svima da izađemo, da bar se borimo za to, ali trenutno ne očekujem. (A šta biste vi popravljali? Ima dosta toga što treba popraviti. Imate li neku političku opciju ili još razmatrate?) Nemam, ali malo ću sad razmisliti dok traje predizborna kampanja”.
“Nadam se da će biti bolje. (Imate li neku političku opciju u vidu?) Znam za koga ću glasati, ovaj put znam. (Jesu li to isti kao prošli put?) Nisu. (Znači kažnjavate?) Treba dati priliku i drugima da se iskažu”.
“Meni je najbitnije obrazovanje, da tu krene poboljšanje pa nadalje apsolutno sve u ovoj državi treba da se promijeni. (Jeste li odlučili kome dati glas?) Još razmatram”.
“Ne očekujem ništa novo, nikakvu promjenu, razmislit ću još o kome glasati”.
Stotine hiljada maraka izdvajaju se samo za postavljanje plakata kandidata, koji se kako je to do sada bila praksa, ne uklanjaju mjesecima nakon izbora. Prvi je dan kampanje, i posao je tek počeo. Danas su plakati lijepljeni na mjestima predviđenim za to – no, niko neće biti iznenađen ako ih do kraja mjeseca budemo gledali okačene na stubovima, drveću, ogradama, prozorima, vratima, porušenim objektima.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad