Mustafa Kadribegović, v.d. direktora Federalne uprave civilne zaštite, za N1 je kazao da respiratori koji su nabavljeni iz Kine imaju tehnički problem, te da se ne mogu koristiti. Gostujući u Novom danu na N1 je kazao da se od starta radilo kako treba - do ovog problema ne bi ni došlo. S druge strane, rekao je da je premijer Fadil Novalić, kao i Srebrena malina obaviještena o svemu, i da ima uvjeravanja da će tehnički problemi sa respiratorima biti brzo riješeni.
Podsjećamo, nakon instaliranja respiratora čiji je nabavljač Srebrena malina, na Univerzitetskom kliničkom centru u Sarajevu te u Goraždu , zaključeno je da oni nisu ispravni za upotrebu.
“Nažalost, moguće je. Pokušali smo instalirati četiri uređaja, dva u Goraždu, dva na KCUS-u. Tri instalirana uređaja nisu prošli proces verifikacije. Postoji tehnički problem, da se te vrijednosti koje se zauzmu na uređaju, koje se pokazuju na displeju, izlazni parametri ne odgovaraju režimu rada”, kazao je Kadribegović u uvodu.
“Respiratori imaju tehnički problem. Ovakvi kakvi jesu ne mogu se koristiti. Imam čvrsta uvjerenja da će tehnički problem biti riješen. Ljudi koji instaliraju uređaje stupili su u kontakt sa prizvođačem”, poručio je.
Firma koja instalira ove urađaje, Professional Medical – prvo je rekla da je sa njima sve u redu i da se mogu koristiti?
“Ja nemam tu informaciju”, odgovorio je gost N1.
A kada je predstavnik firme Verlab pokazao rezultate – svi su se zabrinuli?
“Istalacija u Goraždu je izvršena nezavisno od Verlaba, oni su došli naknadno. Izvršili su mjerenja i pokazali su rezultate kakve jesu. To se desilo kasno, ja sam imao puno upita od instalatera, kako je to izvršeno, nisam imao odgovor. Tu veče smo dogovorili da instalacija na KCUS-u bude u prisustvu instalatera, da ljudi iz Verlaba budu prisutni i ljekari KCUS-a”, kazao je Kadribegović.
FUCZ je dva puta raspisao tender i striktno tražio da se javi ovlašteni serviser. Niko se nije javio. Javila se firma iz Srbije – bez tendera i tražila dogovor, da li se na isti način mogla angažovati domaća firma?
“Professional Medic iz Beograda i njihova sestrinska firma iz Sarajeva su se javili, ponudili su usluge kao donaciju. Kada smo imali poništene dvije javne nabavke, mi bismo prihvatili bilo koju firmu koja je ponudila takve usluge”, rekao je Kadribegović za N1.
Firma Markonis iz Niša je ovlašteni za ACM812 A, respiratore. Zašto je prestala komunikacija s njima. Imamo izjave Gorana Mitića, ranije na internetu za naše medije, da će se oni javiti na naredni tender , taj treći koji niakd nije ni raspisan?
“Ja nisam razgovarao sa njim, razgovarao sam sa njihovim zaposlenikom, koji nam je uputio mail, u kojem nas obavještavaju da su spremni da dostave ponudu za pregovarački postupak. Mi smo uputili službeni poziv”, istakao je.
Da li je kontaktirana Kina, odakle su respiratori uvezeni?
“Nismo imali odgovor, a kontaktirali smo.”
Novalić i Srebrena malina upoznati sa svime
Šta na sve kaže Srebrena malina, da li je amnestirana da obezbijede servisera i instalatera?
“Srebrena malina je prodavac, a kupac FUCZ. Da bi ispunuli obaveze moraju imati kapacitete. Ali ugovorom to nije definisano. Ja se s ovim ne bih bavio ovako dugo da je Srebrena malina imala tu obavezu. Mi smo uputili dopis Srebrenoj malini, obavjestili smo ih o problemima, tražimo njihovo uključenje. U čitavom ugovoru imaju samo garanciju od 24 mjeseca, a to je postupak koji daje mogućnost da postupimo u skladu sa pravnim mogućnostima”, rekao je v.d. direktora FUCZ.
Od prizvođača respiratora postoji 12 mjeseci garancije.
“Mi smo bili prinuđeni da dobijemo ovlaštenog servisera za instalaciju uređaja, međutim, to što firma iz Niša upućuje mailove, daje izjave, da je spremna za izvođenje poslova, to nama ništa ne znači ako se ne javi na postupak javne nabavke”, pojasnio je.
#related-news_0
Da li je kontaktirao Fadila Novalića, premijera FBiH?
“Informirali smo Federalni štab Civilne zaštite, sa premijerom se nisam čuo već neko vrijeme. U principu, imao je informacije o svim dosadašnjim postupcima. Situacija je takva kakva jeste, a imam uvjeravanja da će tehnički problem biti brzo riješen”, poručio je Kadribegović.
Ukoliko se budu tražili novi uređaji – FUCZ će se obratiti firmi koja ih je nabavila. A da se radilo od početka kako treba?
“Naravno da do ovoga ne bi ni došlo”, rekao je gost N1.
Poručio je na koncu kako su uspostavljeni kontakti sa proizvođačem, serviseri su se upoznali o konkretnom problemu, te rješenje očekuje u narednih četiri ili pet dana.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad