20 miliona eura. Toliko je koštao jedan kilometar zeničke obilaznice, koja je otvorena pa zatvorena. Mještani koji žive u blizini žale se da klizišta i na brojne druge probleme izazvane izgradnjom autoceste. Direktor Autocesta odgovara kako su klizišta bila i ranije, te da su ona upravo izradnjom obilaznice stabilizirana. Upotrebna dozvola, kaže, stigla je za jednu poddionicu, a kad stigne i za ostale dvije, promet će opet krenuti zeničkom obilaznicom.
Otvorena na Dan državnosti bez pompe, zatvorena uz veliki medijski odjek, nakon saznanja N1 da dionica nema upotrebnu dozvolu. Zenička obilaznica i danas vrvi od radnika, koji dovršavaju posao. Nedovršeni potporni zidovi, kablovi na sve strane. Klizišta tik ispod stambenih kuća. A u mjestu Klopče, tik uz autocestu, mještani ogorčeni.
“Nisu dobro odradili, tu ima veliko jezero. Nisu ništa odradili dobro, šta li. Sad i tuneli tonu, i mostovi raspukli. Sto problema, i sad ova velika klizišta sve ide. Bog zna šta će biti”, rekao je Mirsad Jahić, mještanin Klopča.
Mirsad ističe da njemu i ostalim mještanima poteškoće stvara i neodržavanje lokalnog puta, koji je godinama koristila mehanizacija. Tik uz kuću, formirano je ogromno vještačko brdo.
“Na kraju su nam strpali jedan objekat, jedan materijal su nam navukli ovdje na ne voze gore na depo. Svakome stvara probleme”, dodoa je.
N1: Vi ste rekli da ne vidite ništa od tog brda?
“Ne vidimo ništa. Isto da se nalazimo u slivu nekih rijeka ili negdje”, ispričao je Jahić.
Direktor Autocesta Adnan Terzić za N1 tvrdi da su objavljene fotografije o pukotinama na autocesti stare šest mjeseci, te da su u trenutku puštanja u promet obilaznice bili stečeni svi međunarodni uvjeti.
“Da smo dobili od nadzornog inžinjera da je tehnički ispravna, da se može pustiti saobraćaj. To su međunaropdni bili uslovi bez kojih ne možemo ni razmljašti o puštanju u saobraćaj”, izjavio je Terzić.
N1: Zašto niste onda imali upotrebu dozvolu?
“Ovdje imamo čitav niz domaćih i međunarodnih propisa koji jedni s drugima ne prijaju”, odgovorio je.
Terzić potvrđuje da je danas jedna poddionica dobila upotrebnu dozovolu, a za ostale se očekuje uskoro. Uvjerava da nije riječ o tehničkim, nego administrativnim uvjetima. Negira navode o klizištima koja su se navodno pokrenula izgradnjom autoceste.
“Imamo slike koje govore o tome da se pušta voda. Naravno da se pušta voda kad smo ugradili 40 kilometara drenažne mreže da se voda iz klizišta izvlači i kanališe prema našim separatorima”, poručio je Terzić.
Premda je u jednom trenutku zenička obilaznica bila puštena u promet, evidentno je da pojedini segmenti još nisu gotovi, i da radovi i dalje intenzivno traju. Ne treba zanemariti činjenicu da je u ovih 11 kilometara autoceste uloženo do sada 225 miliona eura, i da je cijena prekoračena za 40-tak miliona.
To nas dovodi do računice da je jedan kilometar zeničke obilaznice koštao nevjerovatnih 20 miliona eura. Cijena izgradnje jednog kilometra autocesta u Europi, ali u nizinskom predjelu, košta oko sedam miliona eura. Međutim, prema jednoj češkoj studiji, cijena kilometra se drastično povećava u brdskim predjelima, i to do 25 miliona eura u Češkoj ili Njemačkoj. No, specijalnost BiH je da gradnja autocesta poskupljuje i zbog radova koji se sporo izvode.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad