O pelješkom mostu u jutarnjem programu N1 govorio je Ševal Kovačević, zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke.
Hrvatska vlada je usvojila studiju izvodljivosti za pelješki most. No, pitanje pomorskih granica između BiH i Hrvatske i dalje je otvoreno.
“Potrebno se historijski vratiti sporazumu iz 1999. godine o razgraničenju teritorije te korištenju područja, luka i slobodnog prolaza. Hrvatska nikada nije ratifikovala sporazum u Saboru, da bi se 2006. javila BiH da odustaje od tog sporazuma te da će se graditi Pelješki most. Most je bio predmet ad hoc komisija koje su formirane od strane BiH i Hrvatske, ali nisu na pravi način zastupale interese BiH. U prvoj varijanti bio je odobren most visine 26 metara, pa se zatim most dizao od 32 do preko 50 metara visine“, istakao je Kovačević.
On smatra da na tom pravcu Hrvatska ne smije priječiti interese BiH.
“Od 2007. Hrvatska pravi razne permutacije visine mosta na šta smo se mi bunili i prijetili da ćemo ih tužiti. Iz medija sam čuo da su dimenzije 2.400 metara dužina, slobodan profil plovidbeni 200 puta 55 metara visine i da su jednaki rasponi. To nije dovoljno jer nema glavnog raspona mosta koji je potreban za prekookeanski saobraćaj za velika plovila što je potrebno BiH. Nama trebaju svjetski standardi.”
Zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke smatra da Hrvatska želi isključiti BiH iz ove situacije i svesti na relaciju Hrvatska – EU.
Na pitanje da li je ovo tehničko ili političko pitanje Kovačević je rekao da to nije nikakvo tehničko pitanje.
“Ljudi u ad hoc komisijama nisu iz struke, ne poznaju svjetska iskustva. Mi smo dali 20 primjera u svijetu na osnovu kojih Hrvatska može praviti most“, kazao je Kovačević.