Ne smiruju se strasti oko izgradnje Pelješkog mosta. Izgradnje neće biti dok BiH i Hrvatska ne dogovore granicu na moru. No, čini se da će se i na ovaj korak čekati.
Komisija čiji je zadatak da postigne dogovor još nije formirana. Ni BiH ni Hrvatska nisu delegirali članove.
Ukoliko nastavi s ucjenama Bosna i Hercegovina će u Evropsku Uniju preko Drine i Srbije, a ne preko mostova na Savi, smatra hrvatski resorni ministar.
“Bosna i Hercegovina mora znati da mi držimo ključeve njene prometne povezanosti s Evropom. Hrvatska se ne da ucjenjivati i ukoliko BIH ne bude kooperativna, neće se graditi mostovi preko Save kod Svilaja i Stare Gradiške“, poručio je Siniša Hajdaš Dončić.
Odgovor na ove prijetnje iz Ministarstva transporta i komunikacija je izostao. Izostala je i inicijativa prema parlamentarnoj komisiji za saobraćaj i komunikacije koju ministarstvoi nikada nije uputilo-tvrde njeni članovi.
“BiH je svojom neaktivnošću dovela do toga da trpi ucjene i da nažalost ne može zaštiti svoj interes da izađe u međunarodne vode“, rekao je Momčilo Novaković, član Komisije za saobraćaj i komunikaciju Parlamenta BiH.
Šuti ministarstvo, ali ne i stručna javnost. Očigledno je, kaže, da je ovo samo još jedan od načina kojim Hrvatska želi isključiti BiH i gradnju mosta svesti na relaciju Hrvatska – EU. Od početka se nije se radilo u interesu BiH.
“Dokaz za to je što je u početku most bio odobren na visinu od 26 metara, pa kad se pomorsko društvo pobunila i digao se na 32, pa na 36, a zatim na 42, 48 metara. Na kraju se digao na 55 metara i mi smo se naravno pobunili nakon toga“, izjavio je Ševal Kovačević, vještak saobraćajne struke.
Dodaju da je problem visine mosta trebao biti tehnički, ali je postao politički problem, dok pri tome Hrvatska brojakama stalno kalkuliše.
“Čini mi se da je ta granica 55 metara, mislim da smo to ispunili, nemojte me do kraja držati za riječ..mislim da je 55 metara“, kazao je Branko Grcić, hrvatski političar i ekonomista.
“Ja bi volio da u BiH imam s kim razgovarati o pitanjima koja nismo zatvorili, kao što su naprimjer granice mora“, rekao je premijer Republike Hrvatske Zoran Milanović.
BiH traži da budući most bude dovoljno visok da ispod njega do Neuma mogu proći najveći brodovi. Upozoravaju da prema konvencijama susjedna država, ukoliko ima razuđenu obalu kao što je Hrvatska, nema pravo praviti nikakve prepreke zemlji koja ima uvučenu duboku obalu kao BiH.