Uskoro povećanje akciza na gorivo i putarinu

Vijesti 17. sep 201518:34 > 19:12
N1

Administracija je uvijek inovativna kada treba zavući ruku u džep građana. Kada treba skresati svoje beneficije često se nađe zakonski razlog zašto je to neizvodivo.

Radna grupa Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH priprema se da predloži izmjene seta zakona koji tretiraju akciznu politiku i proslijedi dalje prijedlog povećanja akcize na gorivo za 15 i putarine za 10 pfeniga. Inicijativa je brzo upućena i očekuje se brz rezultat.

Nije teško doći do provjere da se u agendi na trećoj stranici koja govori o oporezivanju, nigdje ne spominje akciza na gorivo.

“Ovo što sad želi Vlada gospođe Cvijanović jeste uništavanje Fonda osiguranja zdravstvenog i krpljenje budžetskih rupa što je neprihvatljivo”, smatra Aleksandra Pandurević.

U Udruženju prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS-a kažu da će se boriti svim dozvoljenim sredstvima ukoliko prijedlog o povećanju akciza na gorivo ne bude odbačen. U Udruženju prometnika naftnih derivata Federacije BiH svjesni su da će inicijativa entitetskih premijera doći do cilja, a razlozi su im, poručuju, jasni.

“Razlozi za povećanje su jasni, a to je da se u budžetu obezbijede nedostajuća sredstva, pa je slijedom dosadašnje prakse najjednostavnije povećati akcizu na gorivo i time riješiti problem, mada je u medijima objavljeno da se radi o namjenskom povećanju akciza, za izgradnju autoputa”, saopšteno je iz Udruženju prometnika naftnih derivata Federacije BiH.

Za posebne akcize na pivo i cigarete od 15 pfeniga još nema negativnih reakcija. One se u zamjenu za one na gorivo nisu mogle još podići jer…

“Seljaci moraju uzeti naftu da uzoru. Ljudi moraju putovati i vjerovatno je nafta izdašniji izvor nego što je ovaj drugi, i to je uzrok njihove kreacije”, tvrdi Aleksa Milojević.

Ovo je primjer aktuelnog stanja ukupnog poreskog opterećenja na gorivo. Povećanjem akciza cijena će minimalno porasti za 30 pfeniga.

Trenutno su niske cijene nafte na svjetskom tržištu no analitičari očekuju skori skok, a zajedno s povećanjem nameta, projiciraju dupli udar.

“Rastom cijena nafte imat ćemo mi cijenu goriva preko dvije i po marke. Uskoro ćemo imati cijene kao što su u Slovniji i Hrvatskoj, koje su članice Evropske Unije”, otkriva Goran Radivojac.

Uskoro se neće dešavati da građani naše zemlje prilikom dugih putovanja u susjedne zemlje i dalje sa sobom nose i kanistere s gorivom. Umjesto toga izvjesnije je u ovom još kratkom periodu kreiranje zaliha za bar kratkoročno rješenje problema.