Studenti Master studija Fakulteta sa saobraćaj i komunikacije u saradnji sa profesorom Osmanom Lindovom, inžinjerom saobraćaja pronašli su načun kako se riješiti smoga u Sarajevu.
Prije bilo kojeg saobraćajnog rješenja, ističu, u cilju smanjenja zagađenja zraka na području glavnog grada BiH, kažu da treba donijeti niz osnovih mjera.
Njihovo saopštenje vam prenosimo u cjelosti.
“Nije lijepo šetati Sarajevom noću za ovih decembarskih dana. Prljavo je, smog je prekrio sve ono lijepo na što smo navikli, gradom ‘lutaju’ oblaci zagađenog zraka. A žrtve smo svi. Zagađen zrak štetan je za zdravlje ljudi i okolinu. Posebno su zagađeni prostori uz saobraćajnice, vozačima je teško upravljati automobila zbog iznimno slabe vidljivosti.
Mjere, o kojima se do unazad nekoliko godina pričalo, odnose se na kontrolu saobraćaja, upozorenje na smanjeno kretanje građana, te je upućen poziv svim pravnim licima, vlasnicima i korisnicima kotlovnica ili ložišta da poduzmu sve tehnički izvodive mjere, potrebne za smanjenje emisije, uključujući čišćenje svih dimovodnih instalacija, a po potrebi odgađanja svih aktivnosti koje mogu dovesti do pogoršanja kvaliteta zraka. Ukoliko dođe do pogoršanja stanja kada bi uslijedila epizoda – upozorenje, mjere bi bile znatno strožije.
Tada bi se moralo naložiti korištenje automobila po principu par – nepar ili umjesto vlastitih vozila korištenje javnog gradskog prijevoza, kao i niz drugih mjera…… I ta rješenja donosimo uvijek u toku najvećeg zagađenja nikada se ne pripremimo i ne donosimo mjere preventive u toku mjeseci kada nemamo zagađenja zraka, tj. u toku ljetnih i jesenjih mjeseci.
Studenti master studija na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu, sa nastavnikom na disciplinama ‘Transport i okoliš’ i ‘Metodologije i metode uticaja transporta na okoliš’ Red.prof.dr. Osman Lindov, predlažu konkretna i podrobnija rješenja za smanjenje zagađenja našeg glavnog grada Bosne i Hercegovine.
Prije bilo kojeg SAOBRAĆAJNOG RJEŠENJA u cilju smanjenje zagađenja zraka na području grada Sarajeva, donijeti OSNOVNU MJERU: zabraniti u cjelosti ložišta na ugalj i druge ekološki nečiste materije.
Nakon toga, u segmentu saobraćaja uraditi DODATNE sljedeće mjere:
1. Uvesti eliminatoran EKO TEST, za motorna vozila, barem u zimskom periodu.
2. Podići „prag“ za uvoz polovnih motornih vozila postaviti limit uvoza EURO 4/5 normu.
3. Zabraniti ulazak teretnih vozila u gradsku zonu.
4. Osigurati da motorna vozila javnog gradskog prijevoza budu isključivo sa motorima progonjenih ekološki čistim gorivom (LPG, CNG).
5. Povećati cijene registracije i osiguranja motornih vozila linearno prema starosti vozila, odnosno EURO normama.
6. Ubrzati realizaciju planiranih longitudinalnih cestovnih pravaca na području grada.
7. Pretvorba i izgradnja kružnih raskrsnica na svim područjima grada.
8. Uspostaviti adaptivni sistem regulacije saobraćaja na svim raskrsnicama u gradu.
9. Uspostaviti i promovisati alternativne vidove prijevoza/kretanja (pješačke i biciklističke staze), i obezbijediti iste površine za njihova kretanja, na cijelom području grada.
Navedene pojedine osnovne i dodatne mjere, „ne koštaju niti društvo, niti građane, niti jednu konvertibilnu marku“ a mogu doprinijeti znatno manjem broju oboljelih od karcinoma i drugih bolesti koje „proizvodi“ zagađenje zraka, a to je više od magle.
Studenti FSK UNSA, i prof.dr Osman Lindov, dipl.inž.saobraćaja”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.