"Pacijenti se najviše žale na neljubaznost doktora"

Vijesti 15. dec 201508:19 > 09:01
N1

U četvrtak se održavaju treći Dani kvaliteta u zdravstvu u FBiH 2015. u organizaciji Agencije za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu Federacije BiH (AKAZ).

Ovo je prilika za godišnji osvrt na stanje kvaliteta i sigurnosti u zdravstvenim ustanovama FBiH. Tim povodom gost Novog dana bio je Ahmed Novo, direktor Agencije za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu FBiH.

Kakav je kvalitet u zdravstvenim ustanovama u FBiH?

Kvalitet postoji. Agencija kontinuirano radi i poboljšava kvalitet i sigurnost zdravstvenih ustanova FBiH. Nemamo čarobni štapić da sutra budemo Njemačka, ali sutra možemo biti bolji nego danas“, rekao je Novo za N1.

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu FBiH postoji od 2005 godine. Koji su problemi zdravstvene zaštite u FBiH najčešći, a koje ste u ovom periodu rada identifikovali?

Razvili smo set indikatora i od tada pratimo zdravstvene ustanove koje su dužne dostaviti izvještaje, a mi dajemo presjek stanja, upute i instrukcije kako bi popravili stanje. Ispitujemo zadovoljstvo pacijenata kvalitetom usluge, što nam je veoma bitno”, kazao je gost Novog dana.

Naljepnice “Q” dodjeljivat će se za zdravstvene ustanove i apoteke koje ispunjavaju standarde sigurnosti i kvaliteta. Šta će se ocjenjivati?

Postoje dvije vrste naljepnica, plave za certifikaciju i crvene za akreditaciju. Plave se dodjeljuju ustanovama koje zadovoljavaju kriterije i imaju uspostavljen sistem sigurnosti. Naljepnicu će sada dobiti 70 timova porodične medicine, 17 apoteka i šest centara za mentalno zdravlje“, izjavio je Novo i dodao kako se nada da će do kraja mjeseca veliki broj naljepnica vidjeti na apotekama i ambulantama porodične medicine.

Da li će se naljepnicama riješiti problem lažnih lijekova i obaveza da samo magistar farmacije smije i može izdati recept?

To stoji u našim standardima za apoteke. Lijek može izdati samo magistar farmacije i nije moguće da lažni lijekovi nađu mjestu u takvim zdravstvenim ustanovama. Naljepnica znači da je AKAZ obavila pregled ustanove i da mogućnost grešaka sveden na minimun”, rekao je Novo gostujući u jutarnjem programu N1 televizije.

Da li je odnos pacijent-doktor na zadovoljavajućem nivou?

Pacijenti se najviše žale na neljubaznost medicinskih sestara i doktora. Osmijeh na licu zdravstvenog radnika ništa ne košta i to se može ostvariti bez velikih intervencija. Pacijenta treba razumijeti i potrebno je razviti empatiju”, naglasio je Novo.

U Engleskoj su bolnice obavezne da provedu anketiranje jednom godišnje. Rezultati se predaju Ministarstvu zdravstva i koriste se za Okvirnu procjenu državnog izvršenja.

Tražimo da izvještaj dostave jednom godišnje, a oni to mogu raditi i češće“, rekao je Novo.

Često se govori o korupciji u zdravstvu.

Mi smo u zadnju reviziju standarda ubacili dio o prijavljivanju korupcije. Insistiramo na sistemu sigurnosti. Pritužbe pacijenata moraju se obrađivati redovno, a pod sistemom se podrazumijeva komisija kako bi se prevazišla situacija koju su naveli pacijenti. Nas najviše zanima kakav je epilog, tj. da li je situacija riješena”, rekao je za kraj gostovanja Ahmed Novo.