U svjetskom turizmu prošle je godine zabilježeno rekordnih 1,2 milijarde međunarodnih dolazaka, što je 50 miliona ili 4,4 posto više nego u 2014. godini, a na listi zemalja koje su zabilježile najznačajniji rast turističkih posjeta nalazi se i Bosna i Hercegovina, navodi se u izvještaju Svjetske turističke organizacije (UNWTO.
UNWTO u novom izdanju Svjetskog turističkog barometra ističe da je 2015. bila šesta godina zaredom s natprosječnim rastom međunarodnih turističkih dolazaka.
Prema podacima UNWTO-a Evropa je i dalje najposjećenija regija svijeta sa 609 miliona dolazaka, što je za pet posto više u odnosu na godinu ranije, dok je Francuska zadržala epitet najposjećenije države.
Naime Francusku je, uprkos napadima koji su se desili u ovoj zemlji, prošle godine posjetilo 86,3 miliona turista, tri posto više nego godinu ranije.
Sjedinjene Američke Države su druga najpopularnija svjetska destinacija, sa 77,9 miliona posjetitelja u kojoj je također zabilježen rast od skoro dva posto.
Među vodećim svjetskim destinacijama našle su se i Španija, Kina, Italija, Turska, Njemačka, Meksiko i Rusija.
Najveći procenat povećanja broja posjetitelja prošle godine zabilježen je u Paragvaju i Tadžikistanu. Ove dvije države je prošle godine posjetilo čak 97, odnosno 94 posto više turista u odnosu na godinu ranije.
Među deset vodećih zemalja u kojima je prošle godine zabilježen rast stranih turista je i Bosna i Hercegovina, koja se našla iza Japana i Islanda.
Prema podacima UNWTO, BiH je tokom prošle godine posjetilo čak 28,2 posto više turista u odnosu na 2014. godinu, zbog čega se BiH našla ispred egzotičnih država poput Paname, Tajlanda i Sejšela, zemlje koje su također zabilježile rast turističkih posjeta.
U izvještaju UNWTO navodi se da su turisti iz Kine, SAD-a i Velike Britanije najviše putovali, dok se udjel država poput Rusije i Brazila znatno smanjio zbog ekonomskih ograničenja u obje zemlje. Pored Kineza, Amerikanaca i Britanaca koji su najviše trošili u protekloj godini, turisti iz Njemačke, Italije i Australije trošili su po dva posto više u odnosu na godinu ranije, dok su Francuzi i Kanađani smanjili potrošnju.
Iz Svjetske turističke organizacije navode da se s obzirom na pozitivne trendove potražnje i ove godine očekuje sličan porast.