Bez Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća "Gradski saobraćaj" se ne može uspostaviti gradski prijevoz i niko nema kapacitet da pokrije cijeli grad, kazao je premijer Kantona Sarajevo Elmedin Konaković.
Iz tog razloga, dodao je, Prijedlog zakona o javnom linijskom saobraćaju u KS-u, koji će konačno stabilizirati i riješiti status GRAS-a i Centrotransa, još neće biti na dnevnom redu sjednice Skupštine KS-a. Usvajanjem ovog zakona u ovom periodu, upozorio je Konaković, GRAS-u bi se zatvorila mogućnost da obavlja ovu funkciju.
“Kada GRAS bude mogao isplaćivati plaće, doprinose i zdravstveno osiguranje svojim radnicima i kad se taj teret duga skine s države, tada možemo uspostaviti funkcionalan gradski prijevoz i zakonom ga uobličiti“, pojasnio je.
Dodao je da zastupnici koji zagovaraju gašenje ili stečaj ovog preduzeća ne nude alternativu kako da se ujutro organizuje javni prijevoz za građane.
Naglasio je da će ovih dana u promet pustiti nekoliko tramvaja, te da će krajem marta vozni park ove firme biti bogatiji za 10 ili 15 voznih jedinica iz Istanbula.
Govoreći o kontroli karata, Konaković kaže da nije zadovoljan. Smatra da je u prvih šest mjeseci proces oporavka GRAS-a išao dosta dobro, ali da trenutno problem predstavlja kadrovska politika unutar firme. Većinu procesa inicira Ministarstvo saobraćaja KS-a, jer GRAS nema efikasan menadžment.
“Stanje u ovoj firmi je dosta bolje nego što je bilo kad smo došli, a to se posebno vidi u pokrivenosti gradskih linija“, ocijenio je.
Konaković kaže da ne očekuje od GRAS-a da bude profitabilan, ali očekuje da bude u stanju isplaćivati plaće, doprinose i zdravstveno osiguranje radnicima. Kao primjer izdvojio je beogradski javni prijevoz koji je u šest mjeseci napravio gubitke od 40 miliona eura.
“Gradski prijevoz je skup, ali ga moramo osigurati građanima i ne možemo se ponašati komercijalno”, ocijenio je.
Konaković kaže da uposlenici ovog preduzeća već pola godine normalno ovjeravaju zdravstvene knjižice, a da je u procesu penzioniranja 130 ljudi.
“Njih 14 ne mogu u penziju zbog blokiranih računa prethodnih poslodavaca“, naglasio je.
Također je dodao da je GRAS uposlio nove vozače, što će ovo preduzeće učiniti još funkcionalnijim, ali da je situacija daleko od zadovoljavajuće.
Od bitnih projekata za građane Sarajeva, Konaković je naglasio i rekonstrukciju svih tramvajskih stajališta, čime se oživljava javno-privatno partnerstvo, koje je atrofiralo u sarajevskom kantonu.
“Većinu tramvajskih stajališta planiramo zatvoriti te ugraditi sistem najave dolaska tramvaja. Planiramo i prodavati mjesta za marketinško oglašavanje, što je također investicija u saradnji s privatnim sektorom“, pojasnio je.
Govoreći o smanjenju cijena gasa u sarajevskom kantonu, Konaković je kazao da će se to desiti čim BH-Gas službeno i formalno donese službenu odluku.
“Pokazalo se da je korekcija cijena u „Toplanama“ bila opravdana, jer kad je u BH-Gasu padala cijena, izbalansirali smo cijenu grijanja, jer zbog duga Toplana niko nije mogao servisirati dug prema ruskom dobavljaču“, pojasnio je.
Ističe da je cijena gasa preskupa te da očekuje smanjenje u vrlo kratkom roku.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.