Broj saobraćajnih nesreća kao i broj poginulih osoba je u porastu. U Federaciji BiH prošle godine dogodilo se gotovo 30 hiljada saobraćajnih nesreća.
U njima je poginulo 170 osoba, a teže i lakše je povrijeđeno blizu 5.000 osoba. Podaci Federalne uprave policije pokazuju i da se najviše nesreća dogodilo na području sarajevske, a zatim zeničko-dobojske regije. Zabrinjava i podatak da se drastično povećao broj poginulih vozača starosti od 18 do 23 godine.
Ševal Kovačević već 30 godina radi kao sudski vještak, a prije toga bio je dugogodišnji radnik MUP-a. Na pitanje koji su razlozi što iz godine u godinu imamo sve veći broj saobraćajnih nesreća, on je odgovorio:
“Neprilagođena brzina je na prvom mjestu, zatim nepropisno preticanje, nesposobnost za vožnju, a pod tim se podrazumijeva alkohol, droga, neiskustvo i psihofizička stanja kao što je umor, na četvrtom mjestu je oduzimanje prava prvenstva. Bitan faktor je nedostatak infrastrukture koji je katastrofalan u BiH“, rekao je Kovačević.
On je naglasio da ne postoji ništa jednostavnije u vrijeme ekonomskih kriza od pokretanja javnih radova.
“To su radili i Amerikanci, Nijemci i svi narodi koji su zapadali u krizu. Gradnja infrastrukture nema alternativu. 260 % više građani BiH ginu na cestama nego građani u ostalim evropskim zemljama“, istakao je gost Novog dana.
Kovačević tvrdi da naftni distributeri, vlasnici tehničkih pregleda, homologacije i instituta u BiH dobro žive od saobraćaja, a ljudi ginu.
“Sramotno je da država uzima 30 posto iz naftnih akcija, a da ekstra profit ide distributerima. Registracija je bezobrazno niska, koliko god građani reagovali na to. Cijena iznajmljivanja garaže iznosi od 50 do 100 KM mjesečno. Ko iznajmljuje garažu može zaraditi 1.200 KM godišnje, a svi se žale na visoke cijene putarine. Svi hoće da voze, a žale se na putarinu“, kazao je Kovačević.
On rješenje vidi u reakciji države na način da postavi kadrove koji znaju misliti na svim nivoima vlasti koje se tiču saobraćaja.
“Mi imamo moderan zakon o bezbjednosti u saobraćaju, ali kada je pitanje izvršenja tu smo zakazali. Ne može se desiti da jedan te isti povratnik 20 ili 30 puta pravi isti prekršaj. Te osobe se moraju resocijalizovati kroz prinudne radove, kroz zatvore poluotvorenog tipa. Od takvih osoba se mora zaštiti društvo“, rekao je Kovačević.
U teškoj prometnoj nesreći, koja se dogodila na magistralnoj cesti M-17 u mjestu Goliješnica kod Maglaja život su izgubile tri osobe, a još tri osobe su povrijeđene. Po dolasku na mjesto nesreće policajci su zatekli prestrašnu situaciju i rekli da u dugogodišnjem radu nikada nisu vidjeli takve deformacije na jednom vozilu usljed jakog udara.
Prosjek starosti vozila na bh. cestama je oko 17 godina.
“To je jedan veliki problem. Kao udruženje inžinjera saobaćaja prije dvije godine smo rekli da kada se navrši 10 godina od kada je EKO 4 motor na snazi mora ići ograničenje da se ne može uvoziti otpad ispod standarda EKO 4. Danas imamo to što imamo. Lobističke grupe u BiH su i dalje jake na štetu bezbjednosti saobraćaja“, izjavio je Kovačević.
Kovačević posljedice destruktivnog djelovanja omladine vidi u državi koja je stanju kakvom jeste.
“Ako mlada osoba sluša destrukivna razmišljanja roditelja i negativne percepcije na društvo onda imamo ono što imamo. Od porodice i obrazovanja mladom čovjeku treba ugrađivati u mozak da je saobraćaj opasan. Ako bi se krenulo od obrazovanja, ali principa mrkve i štapa, drugačije bi se razmišljalo“, mišljenja je Kovačević.
On je dodao da je jako puno promašaja i u uređivačkoj politici medija.
“Od prikazivanja statistike i mjenjanja brojeva svake godine nemamo ništa. Potrebno je praviti emisije s konkretnim primjerima i slučajevima“, smatra Kovačević.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.