Mašine na Koridoru 5C za sada su prošlost, jer novca u Autocestama Federacije više nema.
Za dodatnu izgradnju potrebna su nova zaduženja, jer dugovanja premašuju 800 miliona KM. Iz Autocesta, povećanje akciza na gorivo vide kao jedino rješenje.
“Ta dinamika vraćanja je takva da bi se još desetljećima igradio Koridor 5C. Samim tim potrebno je da se povećaju prihodi kako bi mogli nastaviti izgradnju”, kazao je Jasmin Bučo, direktor Autocesta BiH.
Cijene goriva odavno nisu bile niže pa bi samim tim i udar na kućni budžet građana i privredu bio minimalan ali svi se pitaju šta je sa naplatom putarina?
Iako je ta naplata prilično skupa u odnosu na naše standarde ali i nepovezanost bh. cesta, ta sredstva se ne koriste u svrhu izgradnje već samo održavanja cesta.
Plan izgradnje podijeljen je u četiri dionice od 340 km, preko rijeke Save, Doboja, Sarajeva, do granice sa Hrvatskom u Hercegovini, a do sada je izgrađeno tek stotinjak kilometara.
Kada će i hoće li uskoro biti uvezani sve ove dionice pitanje je.
“To je isto kao da me pitate kada ćemo ući u EU”, doao je.
U slučaju da se prijedlog direktora Autocesta i stavi na razmatranje mora proći određenu proceduru, mišljenje oba entitetska ministra finansija i državnog ministra finansija, a između ostalog, nadležnost pitanja akzica je u rukama UIO BiH.
Autoceste u ovom momentu imaju oko 170 miliona kratkoročnih obaveza koje nisu pokrivene izvorima finansiranja, ali i oko 160 miliona eura te dodatnih 80 miliona koji su uslovljeni povećanjem akciza, tako da je povećanje akciza na gorivo jedini način da Autoceste dođu do novca.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.