U Sarajevu i Istočnom Sarajevu postoji desetak taksi službi, dok je na stotine taksi vozila koji nelegalno prevoze mušterije. Ova dva grada pokušali su zakonski suzbiti djelovanje nelegalnih ali je to spletom okolnosti otišlo na štetu leganih taksista. Evo s čim se susreću taksisti iz oba dijela Sarajeva.
Mušterije su stigle, taksi oznaka se skida, a Veljko Popović, taksista iz Istočnog Sarajeva ovoga puta ima sreće, jer inače putnici, naročito strani turisti, ne žele se voziti vozilom bez taksi oznake. Teško mu je objasniti zakonske komplikacije.
“Mislim da se pojavilo puno više nelegalnih taksista nego što je bilo prije, iz razloga što ljudi sada jednostavo bez tih firmi rade i bez TAXI tablica. Niko to ne zaustavlja. Oni više maltretiraju taksiste, kolege iz Federacije BiH i nas i obratno, koji smo regularni, nego ove koji nemaju ništa”, tvrdi Branislav Ivanović, taksista iz Istočnog Sarajeva.
Od prošle godine rigoroznija je kontrola provedbe zakona, kako bi se riješlo problem nelegalnih taksista, na što je iz RS-a stigla kontramjera. Kazne su 200 maraka, mada je sramota, naročito pred stranim državljanima, mnogo veća.
“Imamo primjer, na Hreši ima više taksista nego sposobnih stanovnika za rad. A gdje rade? U Sarajevu i Istočnom Sarajevu, u Lukavici, iako po zakonu trebaju svi da rade gore među borovima i kamenolomu”, kaže Enver Suljagić iz Udruženja Sarajevo taxi.
Taksisti podržavaju jedni druge, hljeb zarađuju na istim ulicama, ali komplikacije državnih zakona im ne dozvoljavaju da dostojanstveno u svom četvorotočkašu taj hljeb i zarade.
“Ako idemo po okvirnom zakonu BiH, znači što je propisano, šta moraš imati kao taksista, da li bio u RS i FBIH, nebitno i imaš sve, odmah je to sramota što se radi ljudima. Nama je najteže kad dođu stranci. Ja mogu vama objasniti da je moram skinuti, da je zakon takav, ali ja ne mogu strancima. Čim dođem da skinem firmu on kaže no problem, vadi stvari. Ne možeš mu objasniti. To je cirkus”, objašnjava Popović.
Šta konkretno zakoni kažu, teško je objasniti jer su skoro pa identični, samo su opravdanja različita, jer jedni kažu da je ovo suzbijanje lelegalnih taksista, drugi da je kontramjera kantolanim vlastima.
Dva taksi štanda su na samo dvadesetak metara od linije koja dijeli Sarajevo i Istočno Sarajevo, a većina vožnji oba taksi prevoznika usmjerena su prema njima nedozvoljenim pravcima. Sve dok tako bude, taksisti iz oba entiteta će zbog neusaglašenosti zakona gubiti mušterije ali i povjerenje mušterija zbog skidanja oznaka.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.