Mehmedović: Primaju velike plate za poslove koje rade drugi

Vijesti 11. apr 201618:30 > 19:14
N1

Do Samita zemalja zapadnog Balkana u Parizu ostalo je manje od tri mjeseca. Ključni infrastrukturni projekti, dogovoreni prošle godine na Samitu u Beču, mogli bi propasti, posebno oni koji se vežu za Ministarstvo prometa i komunikacija BiH.

Ministra nema, ali ni neophodnih dokumenata koji bi nam omogućili pristup evropskim fondovima. A bez novca nema ni gradnje.

Gradnja Koridora 5C, luke Brčko, proširenje Sarajevskog aerodroma, izgradnja dijela željezničke pruge. Projekti su za koje je Evropa spremila novac, a bh. vlasti do jula samo trebale izraditi efikasnu državnu Strategiju prometa i dio projektne dokumentacije. A u Ministarstvu prometa i komunikacija, niti ministra, niti efikasne Strategije.

“Samo finansiranje dva projekta, dva mosta na Savi – Gradiška i kod Svilaja, dobili smo nepovratno više od 28 miliona eura, a BiH je imala spremne projekte koje je mogla aplicirati. Zamislite koliko je sredstava na ovaj način izgubljeno”, kazao je Slavko Matanović, bivši ministar prometa i komunikacija BiH.

Ako zbog propusta vlasti, BiH u Parizu ne dobije sredstva za navedene projekte, neminovna su nova zaduženja, a već je najavljeno povećanje akcize na gorivo, u svrhu gradnje Koridora Vc. Naredne sedmice će se pred parlamentarnom komisijom naći informacija o arbitraži između Ministarstva prometa i austrijskog Štrabaga. Šteta bi u ovom slučaju po BiH mogla biti ogromna, zbog projekta Savski most, a u Ministarstvu nema odgovorne rukovodeće osobe.

“Da ne govorim o ostalim projektima. U Ministarstvu su zaposleni brojni ljudi, imaju dobre plate, a angažuju razne stručnjake eksperte da im vode projekte, prave prometnu politiku, da im rade razne projekte za koje oni imaju itekako dobre plaće. Očigledno da je neophodna jaka akcija da se u ovom Ministarstvu pospreme stvari”, smatra Šemsudin Mehmedović, član Komisije za promet i komunikacije PS BiH.

Neopravdan je i zastoj u procesu digitalizacije, tvrdi bivši ministar Matanović. Proteklih devet mjeseci, malo ili nimalo napretka. O tome kako se pristupa poslu unutar Ministarstva prometa i komunikacija, parlamentarci nisu obaviješteni, sve što radi Vijeće ministara BiH saznaju od medija.

“Posebna je tema to sto VM BiH radi u krnjem sazivu i da to, izgleda, ne predstavlja problem iako u takvom sastavu kretati se prema EU je apsolutno nemoguće imajuci u vidu važnost ministarstva i važnost projekata”, tvrdi Saša Magazinović, zastupnik SDP-a u ZD PSBiH.

Podsjetimo, četiri mjeseca Ministarstvo prometa i komunikacija radi bez ministra. SBB-ov kandidat, optuženi Bakir Dautbašić nikada nije imenovan. Te ni N1, iako smo zatražili, Ministarstvo nije dostavilo odgovor o tome dokle su stigli s pripremama za Samit u Parizu.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.